Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Constructorul tronsonului de autostradă care s-a surpat, obligat să restituie 83 de milioane de lei

Curtea de Apel Bucureşti a admis acţiunea în anulare formulată de juriştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii, obligând antreprenorul Salini Impregilo să restituie companiei suma de 83,158 milioane de lei, informează CNAIR.

"În data de 16.10.2018 Curtea de Apel Bucureşti a admis acţiunea în anulare formulată de juriştii CNAIR, obligând Antreprenorul Salini Impregilo S.p. A să restituie companiei suma de 83.158.980,82 lei. Precizăm că în data de 23.03.2017 Curtea Internaţională de Arbitraj Camera Internaţională de Comerţ - ICC Paris a pronunţat o sentinţă parţială arbitrală care a obligat CNAIR să plătească suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini Impregilo S.p.A. cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu (km 43+855 - km 65+965)", se precizează într-un comunicat al CNAIR remis joi AGERPRES.

În urma acestei sentinţe, în data de 8 mai 2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înfiinţare a popririi bancare emisă de către un Birou de Executare Judecătoresc.

"Considerând că Arbitrul s-a pronunţat formal asupra Deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicţie, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin Deciziile CAD, CNAIR, prin Direcţia Juridică, a depus în data de 10.05.2017 la Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti o contestaţie la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar", explică CNAIR.

Contractul cu Salini Impregilo pentru construcţia lotului 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu a fost reziliat în luna ianuarie a anului 2016 în urma deficienţelor constatate. Mai exact, au apărut surpări.

Citește și
accident, sibiu, autostrada,
Opt persoane rănite, după ce trei maşini s-au ciocnit pe autostrada Sibiu - Orăştie

Ministrul Transporturilor de la vremea respectivă, Dan Costescu, arăta că expertizele realizate de compania de drumuri dar şi cele primite de la constructor arată, în principal, acelaşi lucru, respectiv că materialele de construcţie nu au fost în conformitate cu caietul de sarcini iar lucrările de execuţie în sine au fost necorespunzătoare.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult