Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce maşini vor mai fi permise în Bucureşti în următorii ani. Rablele, doar pe platformă

Your browser doesn't support HTML5 video.

Șoferii cu mașinile poluante care vor să circule în București vor plăti o taxă, de anul viitor.

Vinieta numită Oxigen a fost aprobată astăzi de consilierii generali cu anumite amendamente care au înăsprit și mai mult reglementarea.

De pildă, mașinile sub normă de poluare Euro 2 vor fi interzise în capitală din 2022, iar cele Euro 3 din 2024.

Mașinile cu normele de poluare Non Euro, Euro 1 și Euro 2 înmatriculate în toată țara nu vor mai avea voie să circule în zona centrală a Bucureștiului de la 1 ianuarie 2020.

În restul orașului vor avea acces doar dacă proprietarii vor plăti vinieta Oxigen.

Citește și
Șoferița nervoasă
Scenă uluitoare în București. Ce i-a cerut o șoferiță unui vatman cu care s-a întâlnit pe contrasens

Mașinile Euro 3 vor avea voie în tot orașul, dar trebuie să plătească taxa. Nu vor plăti vinieta toate mașinile de la euro 4 în sus, dar și vehiculele electrice sau motocicletele, inclusiv cele cu 3 roți.

Zona centrală a fost stabilită de la Piață Victoriei la Nerva Traian, și din Cotroceni, până la splaiul Independenței și Buzești.

Lucrurile se schimbă din 2021, când mașinile Euro 4 intră în categoria celor care trebuie să plătească o taxă, alături de cele cu normă de poluare Euro 3, dacă vor să circule prin București.

În anul 2022 restricțiile devin tot mai dure. Astfel, mașinile non Euro, Euro 1, Euro 2 sunt interzise complet în București. Nu doar în zona centrală. Vor putea circula cu taxă autoturismele Euro 3 și Euro 4.

În 2024 mai intră în vigoare o restricție. Va fi interzisă circulația mașinilor cu normă de poluare Euro 3 în tot orașul. Rămâne în vigoare taxa pentru mașinile Euro 4, despre care nu se știe deocamdată dacă și când ar putea fi interzise.

O vinieta Oxigen se poate cumpără pentru o zi, o lună, 6 luni sau pentru un an. Una de o zi costă 15 lei pentru mașinile cu normă de poluare până la Euro 2. Euro 3 și Euro 4 plătesc 5 lei pe zi.

Vinieta de un an începe de la 500 de lei în cazul euro 4 și ajunge la 1900 de lei pentru non euro.

Gabriela Firea, primarul capitalei: „De unde se vor cumpără? Benzinării, online, sms. Nu este zdrang cu taxa, s-au luat multe măsuri. În premieră, oamenii sunt încurajaşi să folosească transport în comun."

Taxa va fi plătită doar dacă vreți să circulați cu mașina și nu în cazul în care o țineți în parcare. Nu plătesc vinieta persoanele cu dizabilități sau însoțitorii lor, carele de televiziune și radio, mașinile unor instituții, de pildă, pompieri, MApN, SRI, STS, ANAF. Din lista acestor excepții au fost scoase însă mașinile patriarhiei.

Potrivit hotărârii Consiliului General de joi, astfel de mașini cu normă de poluare Euro 2 nu vor putea fi mișcate din parcare din 2022. Dacă va dori să conducă, șoferul va trebui să iasă în afară Bucureștiului. Dar pentru asta trebuie să folosească platforma.

Atenție, toate aceste restricții nu sunt valabile 24 din 24, 7 zile din 7.

Măsurile se aplică de luni până vineri, între orele 7 și 22, cu excepția sărbătorilor legale. În afara programului circulați gratuit, prin toate zonele Bucureștiului, indiferent de norma de poluare.

Primăria promite că șoferii vor ști exact de unde începe zona interzisă sau cea de unde trebuie să plătească taxa.

Mihai Teodorescu, consilierul primarului General: „Vom pune semne de circulație, sus și jos”.

La propunerea consilierilor ALDE, anumiți proprietari cu mașini cu motor pe gaz nu vor plăti taxa.

Tudor Ionescu, consilier ALDE: „Spune despre GPL, GNC, GNL cu motoare euro 3 nu vor plăti taxa"

Consilierii USR și PNL s-au opus și nu au votat proiectul privind introducerea vinietei în București.

Ciprian Ciucu, consilier PNL: „Primăria nu știe cât se poluează în București"

Bogdan Stroe, consilier USR: „Nu au făcut benzi și nu se plătește în funcție de benzină/motorină”

Amenzile ajung și la 2000 de lei. Norma de poluare este trecută în cartea de identitate a mașinii sau poate fi aflată de la Registrul Auto Român.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult