Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Asigurarea de călătorie nu acoperă paguba în cazul anulării zborului. Cum vă puteți recupera banii

Your browser doesn't support HTML5 video.

Dacă rataţi un zbor cu avionul, vă puteţi recupera banii doar în anumite condiţii: dovediţi că v-aţi îmbolnăvit, aţi avut un accident, ori aţi trecut prin alte situaţii grave, neprevăzute.

În cazul în care compania aviatică anulează zborul şi refuză să vă dea contravaloarea, trebuie să mergeţi în instanţă. Românii păgubiţi de compania Blue Air care şi-a anulat zborurile în această lună caută acum moduri în care să îşi recupereze banii daţi pe bilete. Unii şi-au făcut asigurări de călătorie... Bărbat: „Asigurarea am făcut-o strict pentru zbor, pentru că zvonurile au început de mai devreme vizavi de Blue Air. Doamna respectivă mi-a zis că am nevoie de o asigurare premium, care acoperă şi zborurile.” Însă aceste poliţe care acoperă şi zborurile, spun reprezentanţii din asigurări și turism, nu sunt valabile şi în cazul în care cursa a fost anulată din cauza companiei aeriene. Alin Burcea, vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism: „Nu există asigurări de anulare a zborurilor. Există însă o asigurare STORNO - în cazul în care nu poţi merge în vacanţă, din diferite motive, primeşti banii înapoi.” Aşadar, asigurarea de călătorie STORNO - destinată special călătoriilor internaţionale - asigură despăgubiri doar în cazul în care apar evenimente neprevăzute de partea călătorilor - de exemplu - lucruri care fac practic imposibilă continuarea călătoriei. Alina Bărbulescu, Specialist în Asigurări Generale la UNSAR: „Există mai multe clauze într-un contract de asigurare. Noi le recomandăm călătorilor ca înainte de încheierea unei asigurări să solicite o consultare gratuită de la societatea de asigurări, sau de la un broker, ca să fie informaţi înainte să semneze.” Așa că, acum, singura modalitate de recuperare a banilor este contactarea directă a companiei aeriene, care, legal, este obligată să vă restituie banii în termen de 7 zile de la informarea cu privire la anulare. Aproape toate au o secţiune specială, pe site, dedicată unor astfel de situaţii. Beatrice Stoica, avocat: „Pasagerul trebuie să parcurgă anumiţi pași - să încarce biletul de avion şi celelalte documente solicitate. Dar vă zic că, din practică, sunt companii care nu le răspund pasagerilor, din păcate, aşa că trebuie să apeleze la instanţele de judecată, ca să îşi recupereze banii.”

Există inclusiv compensaţii de care puteţi beneficia în caz de anulare, care pornesc de la 250 de euro şi ajung şi la 600 de euro, în funcţie de distanta zborului. Puteţi cere aceşti bani însă doar dacă ați fost informat în privința anulării cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult