Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Aparatele de urgență de pe șoselele de mare viteză din România nu funcționează. Administratorii spun că nu sunt folosite

Your browser doesn't support HTML5 video.

Când circulați pe autostradă este bine să aveți telefonul încărcat, aparatele de urgență de pe șoselele de mare viteză fie nu sunt conectate la rețea, fie au fost vandalizate.

Reprezentanții companiei care administrează drumurile susțin că foarte puțini șoferi au apelat la ele așa că nu le-au mai reparat pe cele stricate. Din acest motiv noile proiecte de autostradă nici nu sunt prevăzute cu astfel de aparate ci vor avea doar panouri de informare. Pe Autostrada A1, în vestul țării, zonă aglomerată, în apropierea graniței, telefoanele de urgență sunt în mare parte doar carcase ruginite sau sparte. Am verificat primul aparat care ne-a ieșit în cale, de la intrarea pe șoseaua de mare viteză, în zona localității Remetea Mare, spre Nădlac. Aceste telefoane, amplasate din 2 în 2 kilometri, ar trebui să sune în centrele de comandă ale Direcțiilor Regionale de Drumuri. Cei care administrează autostrada spun că multe aparate au fost vandalizate. Ba chiar în unele zone chiar au dispărut cu totul. Iar pentru că în ultimii ani doar doi șoferi le-au folosit, acestea nu au mai fost reparate sau înlocuite. În plus, pe viitoarele șosele vor fi folosite alte sisteme. Alina Sabou, purtător de cuvânt DRDP Timișoara: ”Pe proiectele următoare de drumuri de mare viteză nu vor fi folosite telefoanele acestea SOS se vor monta niște plăcuțe pe care va scrie numărul de telefon 112, pentru urgențe.” Acest șofer de camion face curse în toată Europa. Spune că în trecut a folosit un telefon de urgență, în altă țară, iar serviciul a funcționat perfect. Șofer: Au venit în maxim 20 minute, au venit la mine.

Reporter: Unde se întâmplă asta?

Șofer: În Germania.

La noi, cu toate că nu folosesc neapărat serviciul, șoferii spun că este util. Șofer: ”E foarte bună chestia asta că e opțiunea asta ca să sunăm și să... ai un necaz ai o problemă, un furt. Poate telefonul nu merge.” Șofer: ”Normal ar fi trebuit să funcționeze.” În celelalte state din Europa unde funcționează sistemul, telefoanele SOS sunt conectate la dispeceratele administratorilor de autostradă. În urma apelului, un angajat decide dacă este vorba de o urgență și atunci trimite poliția sau salvarea ori dacă apelantul are doar nevoie de asistență rutieră.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult