Modifica setarile cookie
Toate categoriile

ANIMAȚIE. Drumul până la aeroportul din Otopeni ar putea fi mai rapid. Autoritățile vor să lărgească DN 1

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un nou proiect de infrastructură va reconfigura complet ieșirea din Capitală, iar drumul până la aeroportul din Otopeni ar putea fi mai rapid.

Autoritățile responsabile au în plan să lărgească cu o bandă în plus Drumul Național 1, pe o porțiune de câțiva kilometri, adică tronsonul care face legătură cu Autostrada de Centură. Deocamdată, specialiștii lucrează la studiul de fezabilitate. Tranzitat zilnic de aproximativ 80 de mii de mașini, drumul național 1 este singura cale de acces spre Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Proiectul gândit de cei din Ministerul Transporturilor prevede lărgirea la trei benzi de la aeroport până la breteaua cu Autostrada A zero, în localitatea Balotești. De aici, șoferii au acces spre A3, până la Ploiești. Fiecare sens de mers va avea o bandă în plus, iar drumul urmează să fie delimitat de parapeți. În plus, vor exista zone de acces pentru localitățile din jur, unde, în ultimii ani s-a construit masiv, iar numărul locuitorilor s-a tot mărit. Numai în Corbeanca, sunt peste 11 mii de persoane, cu 61,4% mai multe față de acum zece ani. Iar în Balotești, populația este mai numeroasă cu peste 34 la sută.

Prin lărgirea cu încă o banda pe această porțiune de drum, autoritățile își propun să reducă aglomerația care se formează în special la orele de vârf. De asemenea, vor să crească gradul de siguranță în trafic, iar un avantaj vor avea persoanele care locuiesc în zonă pentru că vor avea un acces mult mai rapid la locuințele lor. Șoferiță: „Stau în zonă, este aglomerat. Dar având în vedere numărul de locuitori din zonă, este normal.” În plus, înainte de ieșirea pe A zero, lotul 2 nord, care face legătura cu A3, autoritățile vor construi un nod rutier. Va funcționa ca un sens giratoriu și le va permite șoferilor să întoarcă pe DN1. În prezent, în această zonă sunt blocaje frecvent. Șofer: „Aici, dimineața, la prima oră și seara la ora 16-17 este o aglomerație infernală. Și e ceva anormal.” Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Complexitatea să știți că va fi destul de mare pentru că fiind zona periurbană a Bucureștiului avem rețele de gaze, rețele de apă și canal, rețele electrice, deși este o lucrare scurtă, va fi totuși complicată de pus în execuție.” Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Este foarte important din punct de vedere al siguranței în primul rând să proiectăm intersecții. Îmbunătățirea intersecției ieșirii și intrării în zona aeroportului pentru că de acolo începe proiectul.” Deocamdată se elaborează studiul de fezabilitate. Durata contractului va fi de 8 luni, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile. 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult