Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Afirmație șocantă de la CNAIR: Cetățenii trebuie să pună presiune pe constructori

Your browser doesn't support HTML5 video.

Din ciclul incredibil dar adevărat, am putea avea 69 de kilometri noi de autostradă până la finalul anului, numai dacă vor avea chef constructorii să respecte termenele.

Este afirmaţia şocantă a conducerii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, care se plânge că nu îi poate amenda pe constructori pentru întârzieri. De ce? Contractele încheiate, ar fi de vină. Ce poate fi făcut? Păi să pună cetăţenii presiune pe constructori, spun cei din companie. Şi asta nu este tot. Birocraţia îi împiedica pe români să se bucure şi de lucrările care cu chiu cu vai au fost terminate.

Un bloc de beton a fost pus autorități pentru a bloca șoferii care circulă pe autostrada București-Ploiești să între sau să iasă în zona localității Moară Vlăsiei. Oamenii au rupt betonul și l-au dat într-o parte. Din când în când, angajații îl pun la loc, iar localnici îl dau din nou la o parte. Este un fel de joc de-a șoarecele și pisica.

Localnicii sunt revoltaţi de situaţie şi de explicaţiile oferite de Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii rutiere.

Potrivit contractului semnat cu firma de construcție, rondul de acces trebuie dat în exploatare odată cu autostrada urbană care se află după Centura Capitalei, la mai bine de 10 kilometri distanța.

Citește și
inundatii
Momentul șocant în care o șosea se prăbușește din cauza inundațiilor. VIDEO

Dar de ce nu pot fi separate cele două lucrări?

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: ”Regulamentul de recepție nu permtie acest lucru. Pe de altă parte dacă am da drumul la acel nod, s-ar crea aglomerație.”

Șoferii pe care i-am întâlnit circulând prin Rondul care există în realitate, dar și pe Google Maps spun că este o aberaţie birocratică.

Bucata de autostradă de care e legat Rondul de la Moara Vlăsiei are 3,3 km și ar urma să fie dată în exploatare până la sfârșitul anului.

Tot până la sfârșitul anului ar trebui terminat podul Someș la Nodul Gilău, lotul 4 de pe Lugoj Deva, lotul 3 Sebeș Turda, dar și Ungheni - Iernut care face parte din autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureș. Toate aceste mici bucăți puse cap la cap ar înseamnă 69 km de autostradă.

Din nefericire, reprezentanții Companiei pentru Administratea Infrastructurii Rutiere se plâng că treaba merge foarte greu, că e criză de muncitori, iar constructorii nu-și respectă contractele. Scandalos este că exact din cauza acestor contracte constructorii pot fi sancţionaţi doar la finalizarea lor. Ce soluţie ar fi?

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: Haideți să ne ducem la constructori să-i întrebăm ”domne când vei termina?”, pentru că constructorul este cel care construiește, nu CNAIR-ul. Reporter: Și dacă un constructor nu ascultă de autoritatea care îi dă banii de ce ar asculta de cetățeni? Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: Păi un constructor care nu ascultă de nimeni e suveran pe planetă? La el în țară cum face acel constructor?

Primul protest este anunţat pentru joi seară la Moara Vlăsiei. Însă atunci când autorităţile statului pun pe umerii oamenilor ceea ce ar trebui ele să facă, ceva e profund greşit.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult