(P) Top 3 sfaturi pentru antreprenorii la început de drum
Desigur, a fi antreprenor, a avea propria afacere nu este ușor, vor fi zile lungi și nopți nedormite, însă efortul pălește în fața satisfacției de a avea un țel, și de a vedea cum visul și viziunea dvs. prind viață și. Primii pași sunt cei mai dificili, tocmai de aceea în acest articol vă oferim sfaturi și răspunsuri la unele dintre întrebările pe care le-ați putea avea atunci când vă deschideți propria afacere: 1. Finanțarea afacerii Lipsa capitalului este una dintre cele mai des folosite scuze pentru a amâna înființarea propriei afaceri, însă pentru aceasta există diferite soluții: • Crowdfunding: în prezent una dintre cele mai populare metode de a obține capital este prin crowdfunding – adică finanțare din partea publicului, prin intermediul unei campanii online. Există platforme internaționale dedicate crowdfunding-ului. Investitorii, numiți deseori susținători primesc în schimbul contribuției o recompensă, acțiuni din companie sau altele. • Investitori: poate fi vorba de un membru al familiei, un prieten sau cunoscut, sau și o persoană necunoscută, care deține capitalul de care aveți nevoie și este dispusă să investească în afacerea dvs. • Contractați un împrumut: algeți tipul de credit în funcție de suma necesară. Dacă aveți nevoie doar de o suma mică sau medie, un credit rapid online fără acte poate fi suficient. Dacă aveți nevoie de o sumă de bani mai mare, de peste 20.000 de lei, un credit bancar este o opțiune mai potrivită. • Economisiți bani: calculați exact suma de bani necesară pentru a începe și puneți cât mai mulți bani deoparte pentru aceasta. Cautați să adaugați și surse secundare de venit, pentru a strânge banii necesari cât mai curând. Viziunea și idea sunt unele dintre cele mai importante lucruri într-un model de afaceri, dacă ați studiat viabilitatea planului și sunteți dispuși să munciți pentru realizarea acestuia, nu lăsați ca lipsa capitalului să vă oprească! 2. Studiați temeinic piața Acesta este probabil cel mai crucial pas, succesul dvs. va depinde în mare măsură de condițiile actuale de pe piață, de la cerere și ofertă până la oportunitățile de dezvoltare a afacerii. Începeți printr-o analiză generală pentru a afla de ce este nevoie și nu se găsește în prezent pe piață. Puteți începe pe plan local, național sau internațional. Al doilea pas îl reprezintă crearea unui public țintă. Includeți detalii precum vârsta, mediul (rural, urban), stilul de viață (studenți, familii,etc), pasiuni și hobby-uri. Cu cât va fi mai detaliată analiza dvs., cu atât mai bine. Pasul al treilea – analiza competiției: cât de mulți competitori există? Sunt competitori direcți sau indirecți? Cum se poate diferenția produsul sau serviciul dvs.? Când aveți toate informațiile necesare, creați strategia afacerii, descrieți misiunea și viziunea dvs., definiți obiectivele dvs., atât cele pe termen scurt, cât și cele pe termen lung. 3. Nu uitați de reclamă Degeaba aveți un produs excelent dacă nimeni nu a auzit de el. Așadar, indiferent de afacerea dvs., nu uitați de marketing. Investiția în promovarea afacerii este cea care vă poate ajuta să creșteți, să dezvoltați afacerea. Dacă nu aveți experiență în marketing, există diferite agenții de marketing digital care vă pot ajuta. Așadar, pentru a începe propria afaceri veți avea nevoie de capital și există mai multe modalități de a obține banii necesari, o idee de afaceri bună și o strategie de afaceri și mai bună, și în niciun caz nu subestimați importanța de a promova produsele sau serviciile dvs.