(P) Mai mult decât un simplu design de logo?
Galerie foto
Logo-ul este un element grafic care reprezintă semnul unei afacerii sau al unui produs.
Pentru antreprenori, este primul pas în formarea și promovarea unui brand, în timp ce pentru designeri, este o provocare în a îmbina așteptările clientului cu caracteristicile brandului.
Provocarea de a crea un logo original, este cu atât mai mare cu cât, marea majoritatea a celor care își doresc un logo, nu prea știu cum ar trebui să arate unul atrăgător.
Iată care sunt principiile pentru crearea unui design de logo pentru afacerea ta
1. Mai întâi de toate, un logo trebuie să transmită un mesaj clar, să spună povestea afacerii tale. El trebuie să fie simplu, adecvat, grafic, dar să se distingă pe piață: nu vrei să copiezi ce este deja pe piață pentru că nu dorești să fii confundat cu alții. 2. Un logo bun este ușor de reținut, trebuie să fie adaptabil la forme simple și distincte. 3. Un logo trebuie să fie durabil, trebuie să facă față trecerii timpului, să fie chiar și peste mulți ani. 4. Un logo trebuie să fie versatil, să poată fi utilizat diferit fără să își piardă din caracteristici. Dacă ești designer deja cunoști principiile de mai sus și pentru a furniza un logo bun vei parcurge următorii pași, esențiali:
- Briefing-ul - poartă o discuție de orientare cu clientul tău, în care să primești detaliile importante despre brand, despre caracteristicile pe care logo-ul le va avea, despre ce idei și valori se vor a fi transmise prin acest logo, despre ce culori și forme ar putea fi potrivite pentru a le transmite - Cercetare - fă o cercetare orientată pe domeniul de activitate al afacerii al cărui logo îl creezi; - Schițe si concept - dezvoltă schițe pornind de la discuțiile din brief. Întotdeauna este indicat să oferim mai multe variante clientului așa încât nu te opri la prima idee; - Feedback-ul – cere părerea clientului asupra schițelor, urmărește cât de mult se identifică cu abordarea grafică propusă. Feedbackul e constructiv și totodată important. În această etapă poți relua sau adăuga elemente noi. - Prezentarea - prezintă clientului varianta/variantele de logo-uri. Nu ezita să revii la pasul anterior: cere feedback, fă modificări dacă este cazul, până la finalizarea proiectului. Rareori, clientul este de acord în totalitate cu propunerea ta. De cele mai multe ori, vei fi nevoit să faci transformări.
Un alt aspect destul de sensibil este acela legat de buget: care este costul realist pentru realizarea unui logo? De fiecare dată când vine vorba de realizarea unui logo, trebuie avute în vedere mai multe aspecte: numărul de concepte solicitat, numărul de revizii asupra design-lui, volumul de cercetare, dimensiunile companiei solicitante. Este de preferat să discuți asta cu clientul și să stabiliți de comun acord aceste aspecte, pentru a nu avea mai apoi surprize neplăcute. Stabilește niște repere clare și discută deschis.
Câteva sfaturi utile designerilor pentru a realiza un logo inspirat- Învață de la cei mai buni - pe internet sau în jurul tău vei întâlni mereu acele logo-uri celebre, care au rezistat pe piață de mulți ani. Analizează ce caracteristici au și ce anume poți prelua ca sursă de inspirație. Însă nu uita principiile care stau la baza unui logo bun: simplu, durabil, versatil, ușor de reținut. - Evită clișeele - ideile din ședințele de brainstorming pot să nu fie întotdeauna cele mai reușite, așadar caută să realizezi un logo original. Nu încerca să copiezi alte logo-uri, sau elemente ale altor logo-uri. Mai mult decât un simplu logo design?
Să recapitulăm și să detaliem:
Crearea unui logo înseamnă poziționare pe piață a business-ului, astfel încât brandul, cu caracteristicile lui, va fi întotdeauna punctul de pornire pentru studiu. După ce discuți cu clientul și clarifici ce anume se dorește, nu uita să faci o cercetare extinsă asupra brandului căruia îi faci logo-ul: în ce industrie activează, care este publicul țintă, care este mesajul pe care dorește să-l transmită. Dacă este vorba despre un rebranding, atunci studiază logo-urile precedente. Nu imita sau copia alte logo-uri. Creează un așa numit mood board pentru brandul pentru care lucrezi. Un mood board este un fel de mapă de lucru a brand-ului, cu schițe, imagini, culori, o sursă de inspirație am putea zice. Poți face în acest mood board o sinteză cu ce ai lucrat până la momentul respectiv. Folosește schițele: poți folosi schițe în creion pentru a contura primele idei care ne vin în minte la primele încercări de abordare a logo-ului. Desenul de mână nu se demodează niciodată și în plus îți va stimula întodeauna creativitatea. Poți trece apoi la format digital folosind programe precum Photoshop sau Adobe Illustrator. Acestea sunt cele mai utilizate programe care te vor ajuta să treci de la schiță la un produs pe care îl poți utiliza la nivelul următor.
Provocările unui logo:
1. Provocarea fonturilor - acordă atenție alegerii fontului, un font lizibil este ușor de reținut. 2. Provocarea folosirii corecte a spațiului - ține cont de amplasarea corectă a logo-lui, de distanța minimă față de alte elemente. 3. Provocarea diferențelor culturale - ia în calcul dacă afacerea este locală sau internațională, pentru că unele elemente și culori pot indica altceva decât te-ai obișnuit, în alte culturi. 4. Provocarea alegerii culorilor - un logo bun trebuie să aibă culori care sa atragă atenția fără a fi strident. Trebuie să fie la fel de atractiv indiferent de versiunea folosită alb, negru sau color. Corelează cromatica și caracteristicile brandului. 5. Provocarea introducerii unul slogan alături de logo - poți adăuga și un slogan, dacă clientul susține această opțiune. Dacă te afli în ipostaza celui care îşi dorește să achiziționeze realizarea unui logo, înțelegi acum modul de lucru pentru o agentie de branding căreia ai ales să îi încredințezi această importantă schimbare de imagine. Așadar, acum că deții cele mai bune sfaturi în materie de logo, poți opta pentru serviciile de design ale echipei de castori de la BVR’s Creative Lodge pentru a avea un start sau refresh promițător în afacerea ta.