(P) Locația Sabion din Iulius Mall Cluj Napoca - finalistă la marele concurs internațional de design interior SBID
Galerie foto
A.R.E Design Awards este considerat cel mai prestigios concurs de design comercial la nivel internațional.
Flagship store-ul Sabion din București, Galeriile Sabion, a impresionat jurații de peste ocean printr-o amenajare artistică inovatoare și exclusivistă.
În 2020, Sabion și-a propus să obțină din nou recunoașterea mondială și să aducă succes României prin participarea la concursul internațional de design interior organizat la Londra de SBID (The Society of British Interior Design) - categoria Retail Design.
Locația participantă, situată în incinta Iulius Mall din Cluj-Napoca, se numără printre finaliștii acestei ediții, la care s-au înscris proiecte din nu mai puțin de 49 de țări.
Sabion concurează în cadrul evenimentului de anvergură internațională alături de nume mari ale industriei de retail precum Dior, Morozoff sau Samsung.
Metoda de jurizare presupune 70% votul juriului și 30% votul publicului. Până pe 30 septembrie, poți susține proiectul românesc acordându-i votul tău.
„Am gândit și proiectat locația noastră din Iulius Mall ca un loc al contrastelor și efectelor optice spectaculoase, construite pe jocul dintre alb și negru. Stilistic, designul poate fi încadrat în curentul Optical Art deoarece utilizează forme geometrice abstracte pentru a crea efecte dinamice, de mișcare continuă. Un concept energie, o adevărată provocare pentru simțurile și ochii privitorului. Rigoarea și perfecțiunea detaliilor caracterizează, și de această dată, amenajarea spațiului.” - afirmă Claudiu Bologa, C.E.O. Sabion Elen
O simplă vizită în magazin oferă senzația pătrunderii într-o lume artistică încărcată cu o energie aparte: o pardoseală fascinantă, al cărei joc optic este realizat din granit (negru) și mozaic (alb), pereți tapițați cu o lucrare Optical Art personalizată, în culori metalice, și un spațiu pentru bijuteriile aflate la vânzare, compus din patru corpuri unite între ele și înfoliate, cu lumină proiectată în partea inferioară, creându-se efectul de levitație.
Vitrinele expoziționale sunt compuse din lucrări de artă de inspirație organică ce alcătuiesc un grup de șase copaci cu ramuri realizate manual din fier forjat, cu susținere pe un soclu turnat din ciment roman.
Ansamblul spațiului solicită ochiului care privește un interval de timp în care să proceseze efectele vizuale moderne pe care le creează reflexiile suprafețelor de tip oglindă în nuanțe de alb, negru și arămiu și energia cinetică pe care acestea o oferă spațiului.
Un alt element de inovație se află în zona interioară de iluminare, care a fost construită în jurul unui „centru de greutate” al magazinului. Aici se regăsește un motiv sacru, ne spun reprezentanții Sabion, prezentat sub forma unei bolți ovale, susținută de două profile așezate în formă de cruce pe grinzile principale și însoțite de alte două traverse. Valuri de lumină în formă fluidă pornesc dinspre centrul în care se regăsește motivul sacru central, amplificând conceptul - energie al spațiului.
Luxul poate fi redat la nivel de artă în cadrul unui centru comercial - acesta pare a fi mesajul pe care artiștii români care au fost implicați în proiectul Sabion din Iulius Mall au dorit să-l transmită.
Sculptori, sticlori și maeștri în prelucrarea fierului forjat se numără printre artiștii români care au lucrat la îndeplinirea planului artistic. Investiția totală a casei de bijuterii în această locație a depășit suma de 80.000 euro.
Pentru a susține proiectul Sabion votează-l accesând link-ul următor:
https://www.internationaldesignexcellenceawards.com/finalist/sabion/
Casa de Bijuterii Sabion se definește ca afacere românească de familie, cu tradiție, brand lansat din 1998. Sediul, precum și atelierele de creație și producție se află în Târgu Mureș. Brandul susține realizarea manuală a bijuteriilor la nivel de artă și comercializarea acestora cu ajutorul unei echipe de profesioniști. Sabion acoperă plaja națională a comerțului de bijuterii, piesele brandului putând fi achiziționate atât din magazinele proprii cât și din magazinele comercianților parteneri.