(P) Cum poate supraviețui afacerea ta în timpul unei crize economice
Viața devine din ce în ce mai dificilă pentru un procent uriaș de români.
Business-urile încearcă și ele să supraviețuiască, și unele chiar reușesc. Dar cum? Cum poate reuși o afacere să reziste în timpul unei crize economice?
Dacă și tu ai un business în risc de dropdown sau îți dorești să previi căderea acesteia, iată câteva lucruri pe care le poți face pentru a rămâne la ‘’suprafața apei’’.
Crește eforturile de marketing într-un mod cât mai accesibil
Cum poți face asta? Prin campanii de email marketing, social media etc. Este foarte important să rămâi în atenția clienților tăi. În situația unor costuri mari ale campaniilor de publicitate, ca să eviți acest lucru, poți imprima brandul tău și alte detalii importante pe hartie ambalat sau pungile în care livrezi produsele către clienți.
Personalizarea materialelor de ambalare este o decizie inteligentă de marketing pe care o poți lua pentru afacerea ta, pentru că te ajută în primul rând să economisești.
Oferă reduceri și promoții
Probabil te întrebi ‘’cum să mai ofer reduceri în vremurile astea?’’. Poți. Pentru că tocmai în această perioadă oamenii cumpără mai puțin, dar sunt întotdeauna în căutare de reduceri, promoții și tot soiul de oferte speciale.
Vei atrage clienți, vei crește vânzările și, mai important ca orice, clientul va ține minte după ce va trece perioada de declin economic că tu ai oferit reduceri.
Scoate în evidență valoarea produselor sau serviciilor tale
Nu te concentra pe preț. Pune accentul pe valoarea oferită de produsele/serviciile tale. Ne referim la durata de viață, funcționalitate, dar și alte beneficii care îl pot ajuta pe client într-un fel sau altul.
Îmbunătățește serviciile pentru clienți
Este poate cea mai bună decizie pe care o poți lua. Întotdeauna este loc de mai bine, iar crearea unei experiențe cât mai bune pentru clientul tău, poate crește vânzările și recomandări valoroase din gură în gură, detaliu foarte important în perioadele de scădere economică.
Antrenează-ți angajații să ofere servicii excepționale clienților. Să fie receptivi la feedback-ul acestora pentru a îmbunătăți în continuu experiența.
Profită de vânzările online
Dacă nu ești deja în online cu produsele și serviciile tale, ia în calcul să fii. Astfel, oricine îți poate accesa magazinul online. Cumpărăturile online cresc de la an la an, iar într-o perioadă de criză economică este un avantaj și pentru cei care caută produse, pentru că nu mai fac achiziții impulsive plimbându-se prin magazine.
Plus că poți promova produsele sau serviciile și pe platformele de social media, acolo unde este și clientul tău. Postează frecvent și rămâi în vizorul clienților existenți și a potențialilor clienți.
Opțiuni diferite de finanțare
Chiar și atunci când avem nevoie de anumite produse sau servicii, ezităm să le cumpărăm, dar dacă ni se oferă diferite modalități de plată, precum ‘’Plătește mai târziu’’ sau plata în mai multe rate, putem lua în calcul achiziția unui produs sau serviciu.
Solicită o recenzie fiecărui client
Înainte de a cumpăra, mai toți căutăm recenzii despre acel produs, despre companie. Și atunci, a avea cât mai multe recenzii pozitive este un must. Așa că roagă-i pe clienții tăi să lase pe Google, pe site sau pe conturile social media o astfel de recenzie.
Pentru a fi convingător, le poți trimite un email (dacă ai cerut în prealabil acordul lor) în care oferi o informație valoroasă despre produsul achiziționat și, în același timp, îi rogi să-ți lase părerea despre serviciile tale.
Așadar, acestea sunt poate cele mai importante modalități de a supraviețui într-o perioadă de criză economică. Folosește-te de ele și urmărește impactul în vânzări.