Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Cât se câștigă din streaming în muzică

Dacă ești implicat în indusrtia muzicală, fie ca artist, fie ca producător, ești interesat să afli cum poți câștigă bani din streaming, cât poți câștigă și, din acest motiv, îți oferim câteva informații de baza în acest articol.

Și industria muzicală a fost supusă de-a lungul timpului la diferite transformări și a trebuit să se adapteze la lumea digitală, care a captat tot mai mult piață. După o perioada de cădere, înainte de anii 90, a luat din nou avânt, odată cu aparția mai multor platforme ce oferă servicii pentru muzicieni.

Începuturi

După o perioada mai nefericită din istoria muzicii, în care tot mai multe persoane descărcau gratuit muzică, au început să apară platforme dedicate și s-a simțit dorința publicului de a da bani pentru muzică de calitate preferată.

Printre primele platforme de descărcări plătite, legale, se numără iTunes, Amazon Music, care au fost deschizători de drumuri și au obișnuit ascultătorii să plătească pentru serviciile oferite și o calitate mai bună. Aceste platforme lucrau la început cu casele de discuri care, astfel, au început să câștige venituri și din mediul online.

Dar artiștii independenți, care nu aveau un contract de distribuție, nu avea acces la aceste platforme, motiv pentru care, existând o mare cerere, au mai apărut și altele, precum: Spotify, Deezer, Apple Music, YouTube, Pandora, TuneCore etc. Astfel, ai acces la muzica preferată de oriunde și, în plus, artiștii sunt plătiți pentru creațiile lor. Mai multe informații din domeniul muzical poți să afli accesând link-ul https://promusicprod.ro/ .

Ce înseamnă de fapt stream-uri?

Dacă nu ești foarte familiarizat cu acest domeniu, trebuie să știi că streaming înseamnă că oricine îți poate accesa muzică din cadrul unei biblioteci digitale, și o poate asculta fără să mai fie nevoit să o descarce.

În general, în streaming sunt două tipuri de venituri:

● Provenite din reclame - destinate pentru platformele în care utilizatorii pot asculta muzica preferată gratuit, dar care difuzează reclame între piese sau în cadrul pieselor. Artiștii sunt plătiți din banii proveniți de la firmele care plătesc pentru a li se difuza reclamele;

● Provenite din abonamente - o serie dintre ascultători preferă să plătească un abonament lunar sau anual, pentru a asculta muzica preferată, fără a mai fi întrerupți de reclame.

De ce este important să distribui pe cât mai multe platforme?

Scopul tău, ca și artist, este ca muzica să ajungă la o cât mai mare parte din populație, așa că nu este bine să te limitezi.

Sunt foarte multe persoane care au preferințe și ascultă doar de pe anumite platforme, așa că, dacă alegi doar un număr limitat, este posibil să nu ai parte de un număr foarte mare de ascultători.

În plus, vei avea o deschidere mult mai mare, prețul necesar organizării unui concert fiind din ce în ce mai costisitor, iar prin intermediul acestor platforme poți să ajungi oriunde în lume și să ai fani în diverse țări ale globului.

Multe platforme oferă și servicii prin care sugerează piese noi care sunt compatibile cu ceea ce preferă ascultătorul, astfel acesta poate afla de tine și poate deveni fan.

Cât poți să câștigi?

Chiar dacă te aștepți ca fiecare platformă să aibă prețuri similare pentru aceeași piesă, nu este așa, fiecare dintre marii jucători pe piață având propria politică.

Spre exemplu, iTunes percepe o taxa pentru platforma de 30%, artistul primind restul de 70%, dacă cel care distribuie muzică nu percepe comision (precum TuneCore).

Napster este în top, oferind o rată generoasă, dar are o cotă de piață mică, așa că este mai greu pentru un artist la început de drum să atingă un volum mare (0,0167 $/stream, la un minim de 90.000 de vizualizări).

Youtube este exact la polul opus, dar are un volum mare de utilizatori și o cotă de piață foarte bună. Astfel, oferă 0,0006 $/stream la un minim de vizualizări de 2.400.000.

Spotify este undeva la mijloc, cu o plată de 0,0038 $/stream și un minim de vizualizări de 380.000.

Sunt mai multe aspecte implicate în acest proces și este bine să cântărești cât mai mult opțiunile, pentru a avea rezultate pozitive. Fiind în continuă dezvoltare, acest sector este o gură de aer pentru toți artiștii și asigură atât o bună vizibilitate la nivel global, cât și un câștig care să asigure o viață liniștită acestora.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult