(P) Cât de mult au cumpărat românii produse pentru home&deco în 2020
Dacă în anii anteriori obișnuiau să umble ore în șir prin magazinele fizice în căutarea de diverse produse, in 2020 au început treptat să cumpere din ce în ce mai mult din magazinele online. Au făcut acest lucru mai mult ca niciodată. Au cumpărat de toate, chiar și produse din segmentul home&deco.
Ținând cont de acest fapt, motorul de căutare Homedelux.ro a analizat intențiile de cumpărare ale românilor din nișa home&deco și a ajuns la concluzia că românii și-au dorit să se simtă cât mai confortabil în locuința lor. Pe de altă parte, au vrut să uite măcar o clipă de pandemie.
Potrivit studiilor realizate de Somproduct.ro, Acaju.ro și Vivre.ro, parteneri ai platformei Homedelux, reiese clar faptul că numărul românilor care au făcut cumpărături peste așteptări, au cumpărat inclusiv diverse obiecte de mobilier și decorațiuni pentru casă.
Interesul tot mai mare a românilor pentru astfel de produse, a determinat reprezentanții Vivre.ro, unul din cei mai importanți vânzători online de mobilă și decorațiuni din Europa de Est, să-și schimbe strategia. Au început să investească mai mult în marketing pentru a atrage cât mai mulți clienți. Și putem spune că au reușit având în vedere că firma a înregistrat la jumătatea anului 2020 vânzări de circa 23,3 milioane de euro spre deosebire de anul 2019 când câștigurile totale au fost de 41,5 milioane de euro.
Românii cumpăra. Vor să-și transforme casa într-un loc cât mai frumos posibil pentru a simți că fac o schimbare pozitivă în viața lor. Vor ca acolo unde își petrec cel mai mult timpul să se simtă protejați și împliniți.
Atunci când românii cumpăra mobilier pentru casă, aceștia se inspiră cel mai mult din mediul online. Studiul realizat de Acaju.ro arată că 61,3% dintre români preferă să se inspire din magazinele de specialitate online atunci când iau decizia de a cumpăra mobilier pentru acasă. 41,5% dintre cele 1300 de persoane participante la studiu, au afirmat că cea mai schimbată piesă de mobilier din casele lor este canapeaua. Astfel, interesul mare pentru astfel de piese de mobilier a contribuit la creșterea vânzărilor.
Pe de altă parte, și vânzările firmei SomProduct au crescut considerabil în 2020 față de 2019. Românii care au ales să cumpere mobilă și accesorii din magazinul online al acestei firmei au contribuit la creșterea cu 60% a vânzărilor. Aceste vânzări s-au întregistrat în partea a doua a lunii aprilie. În această perioadă românii și-au îndreptat cel mai mult atenția asupra saltelelor, paturilor, canapelelor, seturilor de mese și scaune, dar și asupra accesoriilor pentru bucătărie, baie sau dormitor.
Potrivit datelor companiei 2Performant din cele 1 milion de vanzari din 2020 din cadrul platformei, vânzările la categoria Home & Garden a reprezintă 5,4% din total. Acest fapt demonstrează încă o dată că românii și-au dorit să-și transforme casa într-un loc în care să se simtă cât mai bine posibil, astfel încât să uite de situația grea prin care trec. Pe de altă parte, treptat, românii s-au convins că pot cumpăra ușor, rapid și în siguranță diverse produse pentru casă, iar acest lucru a condus la o creștere a numărului de vânzări online inclusiv în ceea ce privește produsele home&deco. Și, după cum arată cifrele din 2020, putem spune că în anul 2021 cumpărăturile de produse home&deco vor continua același trend ascendent.
Pandemia nu dă semne de dispariție. În aceste condiții, suntem nevoiți să stăm mai mult în casă, un spațiu pe care cu toții ni-l dorim cât mai confortabil. Produsele home&deco sunt exact ceea ce avem nevoie pentru ca locuința să devină acel spațiu care ne dă în fiecare clipă acea senzație de bine și de siguranță.