Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Analiza competitorilor online: instrumente și tehnici

Analiza competitorilor online este o strategie pe care trebuie să o ai în vedere pentru a-ți îmbunătăți prezența pe piață și a te poziționa în fața concurenței.

Acest proces este unul complex, ceea ce înseamnă că trebuie să ai în vedere mai multe aspecte, de la identificarea punctelor slabe sau forte ale competitorilor, la modul cum aceștia interacționează cu publicul țintă.

Sunt câteva instrumente și tehnici pe care trebuie să le ai în vedere în această analiză, dar cel mai bine te poate ajuta în acest sens o agenție SEO bazată pe date. Aceasta dispune de expertiza și instrumentele necesare pentru a înțelege strategiile și performanțele competitorilor și a dezvolta strategii pentru a îmbunătăți vizibilitatea online a brandului tău.

Tehnici prin care poți analiza concurența

Pentru a obține date relevante despre prezența în online a concurenților tăi, există câteva tehnici pe care să le ai în vedere:

· Analiza site-urilor web

Vizitează site-ul web al competiției și navighează prin el. Ia aminte la elementele de design, la modul cum este structurat, la cât de intuitiv sau ușor de parcurs este. Pune-te în pielea unui cumpărător interesat de produsele sau serviciile pe care acesta le vinde și vezi ce etape trebuie parcurse până la finalizarea procesului de cumpărare. Această analiză te poate ajuta să iei decizii mai bune pentru propriul site.

· Analiza conținutului

Poți face o analiză a competiției și pe segmentul de conținut, astfel încât să identifici tipurile de content care atrag cel mai mult trafic și engagement. Urmărește descrierile produselor și serviciilor, articolele de blog, expresiile call to action și poate vei descoperi noi modalități de îmbunătățire a conținutului propriu.

· Analiza social media

Prezența pe rețelele sociale este foarte importantă pentru fiecare afacere. Analizează ce tip de conținut postează concurența ta, cum este acesta primit de publicul țintă și ce alte strategii adoptă: câte postări pe zi sau pe săptămână, cum arată postările (sunt text, foto, video scurt sau lung), ora la care postează, modul cum răspunde la comentarii, gradul de interacțiune al publicului cu postările etc.

· Analiza feedback-ului clienților

Prin evaluarea feedback-ului clienților despre competitorii tăi îți poți face o idee despre punctele forte și punctele slabe ale acestora. Folosește Google Alerts pentru a seta alerte și a monitoriza recenziile noi și mențiunile competitorilor sau ReviewTracker, pentru a monitoriza și analiza recenziile clienților de pe diferite platforme.

Instrumente eficiente de analiză a competitorilor online

Câteva instrumente sunt foarte eficiente în analizarea competitorilor online. Dintre ele amintim:

SEMrush

Este un instrument complet de marketing, care oferă date detaliate despre cuvintele cheie, traficul unui site, backlink-uri și performanța website-ului. Îl poți utiliza și pentru a analiza concurența, monitorizând pozițiile competitorilor în motoarele de căutare și identificând, în acest mod, oportunități de creștere a traficului organic sau plătit.

Ahrefs

Este un alt instrument popular utilizat în SEO, fiind specializat în analiza backlink-urilor și a cuvintelor cheie. De fapt, acest instrument este cunoscut în special pentru baza sa de date despre backlink-uri, una dintre cele mai mari din industrie.

Moz

Moz pune la dispoziție o suită de instrumente SEO. Cu ajutorul său poți analiza cuvinte cheie, poți monitoriza clasamentul și poți face auditul site-ului web. Prin Moz Rank Tracker poți urmări pozițiile competitorilor pe anumite cuvinte cheie, adaptându-ți strategia SEO în consecință.

SimilarWeb

Este un instrument care oferă o privire de ansamblu asupra traficului din site, a surselor de trafic și a cuvintelor cheie folosite de concurenți. Totodată, îți pune la dispoziție date despre rata de respingere sau timpul petrecut pe site.

Utilizarea acestor tehnici și instrumente de analiză te ajută să obții o perspectivă completă și corectă asupra pieței, să identifici oportunitățile și să-ți ajustezi propria strategie, astfel încât să te adaptezi la cerințele publicului și să fii cu un pas înaintea competitorilor.

Este recomandat să apelezi la o agenție SEO specializată, care are experiență în marketing online și analiză de date, pentru a te ajuta să analizezi rapid concurența, dar și să folosești toate aceste informații corect și eficient, pentru a-ți îmbunătăți prezența în online.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult