(P) 5 recomandări pentru o curățare profesională a unei camere de hotel
Igienizarea unui astfel de spațiu trebuie să respecte un protocol bine pus la punct de conducerea hotelului și în conformitate cu normele de igienă în vigoare, pentru unitățile hoteliere din România.
Însă în privința activității efective de curățare a unei camere de hotel, prin utilizarea de personal instruit și echipamente profesionale de curățenie, aceasta poate oferi o și mai bună impresie clienților, atunci când sunt respectare urmatoarele recomandări:
1. Curățenia în camera de hotel: Regula bătutului la ușă
Respectarea acestei recomandări poate împiedica producerea unor situații neplăcute, atât pentru clienți, cât și pentru personalul unității hoteliere. Se recomandă o serie trei bătăi în ușa camerei de hotel, fiecare din acestea fiind urmată de clasicul: “Room Service!”
Este indicat ca ușa să rămână deschisă pe întreaga perioadă a curățeniei, mai ales atunci când clienții hotelului sunt în continuare cazați.
Motivul ușii deschise este simplu de intuit și ține de transparența pe care hotelul le-o garantează clienților, privind profesionalismul personalului, aflat într-o cameră încă ocupată, în care se pot afla obiecte personale, bunuri de valoare etc
2. Curățenia în camera de hotel: Aerisirea optimă a spațiului
Curățenia în camera de hotel începe cu o aerisire optimă a întregului spațiu, urmată de împrospătarea camerei cu ajutorul soluțiilor de curățare specifice (ex: detergenții pentru pardoseli, detergenții pentru ferestre, detergenții pentru toaletă etc).
Totodată, deschiderea geamurilor și tragerea spre părți a draperiilor și perdelelor mai are și scopul de a permite o vizibilitate foarte bună în timpul curățeniei, permițând astfel personalului de întreținere să acorde o atenție deosebită la detalii.
3. Curățenia în camera de hotel: Atenție deosebită asupra băii
Curățarea băilor reprezintă o miză deosebit de importantă pentru staff-ul hotelier, deoarece aceasta descrie un spațiu intim al clienților, cu un nivel extrem de ridicat al pretențiilor, privind igiena.
În cazul în care se găsesc haine ale oaspeților care încă nu au făcut check-out-ul, se vor așeza într-un spațiu ce poate permite igienizarea corectă a băii. Plăcile de faianță se vor curăța cu ajutorul unui burete umed, astfel încât suprafața ceramică să nu se zgârie.
Cada, policioara de sub oglindă, vasul de WC, chiuveta, cuva cabinei de dus (alături de pereții acesteia) vor fi curățate cu ajutorul unor soluții speciale anti-calcar. Este indicat ca baia să reprezinte primul spațiu curățat, astfel încât să se poată șterge la final dârele ce pot fi rezultate în urma uscării soluțiilor respective.
Atât oglinda cât și marginile acesteia se pot spăla cu ajutorul detergentului special pentru ferestre, iar la finalul curățeniei în acest spațiu important al camerei de hotel, se va utiliza un detergent dezinfectant profesional, cu rol în dezinfectarea și parfumarea suprafețelor.
4. Curățenia în camera de hotel: Problema prafului
Atunci când se curăța praful din camera de hotel, se recomandă aceeași sugestie ca în cazul hainelor oaspeților găsite în baie: acestea vor fi așezate într-un loc ce permite igienizarea optimă a întregului spațiu.
Într-o primă etapă, praful se șterge cu ajutorul unei lavete uscate, ce permite îndepărtarea particulelor și a altor impurități. Secundar, cu ajutorul unei lavete îmbibate în prealabil într-o soluție profesională pentru curățarea de praf a suprafețelor, se vor șterge pe rand: suprafețele din lemn, mânerele, blaturile de la fereastră, inserțiile din lemn ale mobilierului etc
În cazul mochetei din camera de hotel, aceasta este cel mai bine curățată de praf cu ajutorul unui aspirator profesional Taski Aero 8. Acest aparat electrocasnic oferă funcții inteligente, pliate pe acțiunile de igienizare din spațiile rezidențiale și de tranzit ale hotelurilor și pensiunilor.
Utilizarea unui aspirator profesional Taski Aero 8 presupune eficiență maximă, la un nivel redus de zgomot. Garantează un design compact și robust, conform celor mai bune practici operaționale, chiar și în spații cu cele mai reduse suprafețe din camera de hotel.
5. Curățenia în camera de hotel: Schimbarea așternuturilor
Schimbarea așternuturilor reprezintă o sarcină la fel de importantă în procesul de curățenie din camera de hotel, patul reprezentând un spațiu la fel de intim, a cărui igienă ridică pretenții la fel de ridicate.
Așternuturile trebuie să fie curate și să miroasă frumos. În cazul în care se observă pete de murdărie sau degradări ale materialului, se recomandă evitarea utilizării produselor respective și realizarea unei sesizări către cel mai apropiat superior. Aranjarea lenjeriei de pat trebuie să respecte o simetrie simplu de observat, ce poate oferi clienților o impresie plăcută.
6. Curățenia în camera de hotel: Înlocuirea consumabilelorÎnainte de a pleca din camera de hotel, sa va avea în vedere înlocuirea tuturor consumabilelor, începând cu cele dedicate igienei corporale, continuând cu stocul epuizat de produse din minibar și finalizând cu papucii hotelieri, prosoapele și halatele din baie.
În această categorie merită menționate următoarele: odorizantul din vasul de toaletă, benzile de igienă garantată, rezervele pentru dozatoarele de soluții odorizante, iar după caz, cu bețișoarele de urechi, măștile pentru duș, bureții din silicon, încălțătoarele etc
Curățenia în camera de hotel: Concluzii
Curățenia în camera de hotel reprezintă un criteriu vital pentru fidelizarea clienților, indiferent de numărul de stele de care locația respectivă se bucură.
Păstrarea unui nivel ridicat de igienizare este simplu de realizat, atât timp cât se respectă regulile de igienă în HoReCa impuse de autorități și sfaturile aflate mai sus, utilizându-se totodată produse profesionale pentru curățenie.