Modifica setarile cookie
Toate categoriile

43 de miliarde €, la dispoziția României. De ce nu construim spitale sau autostrăzi

Your browser doesn't support HTML5 video.

43 de miliarde de euro avem la dispoziţie de la Uniunea Europeană în ciclul financiar 2014-2020. Cu aceşti bani am putea să schimbăm faţa acestei ţări. Am putea să construim autostrăzi. Sau spitale.

Avem bani. Ce facem cu ei şi de ce nu construim - aflăm duminică seara, în emisiunea "România, te iubesc!", unde punem în balanţă şi exemple de succes.

Dintr-un scaun cu rotile şi din faţa unui calculator, Marian Ilie atrage bani în satul său: Luncaviţa, o localitate aşezată la poalele Munţilor Macin, în inima Dobrogei. Până acum, din fonduri europene aici au ajuns peste 40 de milioane de euro. Adică aproape 10 mii de euro pe cap de locuitor. Alte 15 milioane sunt pe drum.

Ștefan Ilie, primar Luncavița: ”Pentru noi ce reprezintă fondurile? Este singura soluţie pentru noi de a ne dezvolta. Nu există altă soluţie.”

Ştefan Ilie este fratele lui Marian şi primarul locului. Împreună au pus pe picioare o echipă şi de câţiva ani schimbă împreună faţa acestui loc. Duminică, la "România te iubesc!" aflaţi ce au făcut cu banii, care sunt piedicile şi mai ales care este secretul accesării fondurilor europene.

Citește și
Anamaria Effler
România, te iubesc: Emisiunea integrală din 23 decembrie 2018

Marian Ilie: ”Pentru unul care vrea să acceseze, nu asta e dovada. Eu sunt dovada. Pentru că şi unul ca mine poate depăşi anumite bariere şi poate accesa aceşti bani care sunt la îndemâna oricui.”

La îndemâna României sunt 43 de miliarde de euro. Atât avem la dispoziţie noi românii din fonduri europene în ciclul financiar 2014-2020. Ca să vă faceţi o idee, toată această sumă în bancnote de o sută de euro poate să încapă în 20 de TIR-uri. Duminică, aflaţi pe ce toacă însă guvernanţii noştri banii pentru a da bine în statistici. Pentru drumuri avem la dispoziţie 5 miliarde de euro. Avem bani pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Corina Creţu este comisar european şi se ocupă chiar de fondurile europene.

Corina Crețu: ”Banii sunt parcaţi. Este prioritatea numărul 1 în master plan. Banii sunt alocaţi pentru Sibiu-Piteşti. Este prioritatea numărul unu.”

Mergem la Compania de Drumuri. O clădire care pare abandonată. Alin Şerbănescu este purtător de cuvânt.

Alin Șerbănescu: ”Sibiu-Pitești există de fapt. Documentaţia sau dorinţa de a construi Sibiu-Pitești există.” Alex Dima: ”Există dorinţa, dar pot să circul cu maşina pe dorinţă?” Alin Șerbănescu: ”Nu. Nu poţi, să ştii că nici nemţii, nici chinezii, nici fracezii, nici americanii, nimeni, nu au ars etape cum pretindem noi că vrem să facem. De 15 ani ne-am uitat la ea. 15 ani n-am ştiut ce vrem.”

Duminică, îl vedeţi şi pe şeful drumurilor din România, care fuge din faţa camerei de filmat, dar şi pe politicienii care fac promisiuni incredibile.

Rovana Plumb, la audiere: ”Pentru anul 2019, în ce priveşte autostrăzile, vom putea să dăm în trafic, deci în trafic, 180 de kilometri.”

Rovana Plumb, ministrul fondurilor europene, după audiere: ”N-am promis nimic.”

Pe fonduri europene am putea să construim autostrăzi şi spitalele care au fost promise de PSD-ALDE în campania electorală.

Alex Dima: ”Aveţi vreun sentiment de mustrare că promisiunile electorale nu au fost îndeplinite?” Liviu Dragnea: ”Aşa se fac interviurile? Vii cu mine în baie?” Alex Dima: ”Ce înseamnă să vin cu dvs. în baie?” Liviu Dragnea: ”Păi, vii la mine în birou.” Alex Dima: ”Ce înseamnă să merg cu dvs. în baie? Şi dacă vin la dvs. în birou mă invitaţi în baie?” Liviu Dragnea: ”Merg la baie.” Alex Dima: ”Succes.”

Duminică, discutăm despre fondurile europene şi cu premierul României. Mergem şi la Oradea, campioană la accesarea fondurilor europene.

Ilie Bolojan, primar Oradea: ”Practic, absorbţia de fonduri europene ne măreşte de 3-4 ori bugetul propriu.”

Cum este posibil, ce fac orădenii cu banii europeni, care este secretul locului, dar şi cum stăm la nivel naţional cu accesarea sunt întrebări la care răspundem la ”România, te iubesc”, duminică, ora 18.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult