Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Primăria Capitalei face noi precizări despre verificările DNA la Poliţia Locală a Bucureştiului

Your browser doesn't support HTML5 video.

Primăria Capitalei face noi precizări despre verificările pe care DNA le efectuează la Poliția Locală București.

Într-un comunicat de presă al PMB, Gabriela Firea afirmă că nu a știu despre această sesizare.

Textul INTEGRAL al comunicatului:

Gabriela Firea: "Nu am avut cunoștință de această sesizare, însă, așa cum am procedat de fiecare dată, vom răspunde prompt tuturor solicitărilor venite din partea DNA sau de la alte instituții ale statului și vom pune la dispoziție, că și până acum, toate documentele solicitate. Din 2016 și până în prezent la nivelul Municipalității s-au primit 56 de astfel de adrese, de la DNA, Parchete sau Secții de Poliție, sesizări care au ca subiect, în majoritate, acțiuni ale administrațiilor precedente.

Reiterez faptul că modelul actualei administrații locale se bazează pe principiile legalității și ale transparenței, în toate domeniile de activitate, fie că este vorba despre achiziții publice sau de angajări.

Citește și
Gabriela Firea, Viorica Dăncilă
Gabriela Firea şi Viorica Dăncilă fotografiate pregătind pachețele de primăvară chinezeşti

Primăria Municipiului București și instituțiile subordonate totalizează un număr de aproximativ 40.000 de angajați, iar recrutarea acestora s-a făcut prin concurs, potrivit legii. În cazul în care există persoane care au încălcat legea, aceastea vor răspunde pentru faptele lor. De asemenea, va asigur că vom corectă neîncetat, inclusiv prin apelul la justiție, informațiile false și tendențioase pe care unele persoane le vehiculează, din dorința de a afecta imaginea PMB". 

În ceea ce privește informațiile prezentate în spațiul public de către un consilier general, facem următoarele precizări:

1. Utilajele de topit zăpadă au fost achiziționate cu respectarea prevederilor legale în vigoare, în conformitate cu legea achizițiilor publice.

Respingem categoric acuzațiile tendențioase potrivit cărora aceste utilaje au fost achiziționate cu diferențe de "zeci de mii de euro".

În fapt, cele 12 instalații de topit zăpadă au fost achiziționate prin procedura directă cu anunț în SEAP, iar prețul acestora variază între 129.000 lei - 131.500 lei, diferența dintre acestea fiind dată de achiziționarea platformei de transport sau nu (adică unele instituții au achiziționat instalația și cu platforma de transport - existența/inexistentă acestei platforme nemodificând în nici un fel condițiile de funcționare a instalațiilor). Menționăm că prețul de achiziție al instalațiilor este cel practicat pe piață autohtonă și cea internațională.

Reamintim faptul că, în anii trecuți, acțiunile de deszăpezire se desfășurau greoi, în special în perioada în care operațiunile de degajare a 'munților' de zăpadă de pe marile artere ale Capitalei necesitau închiderea unor artere sau blocarea circulăției pentru încărcarea zăpezii.

Din acest motiv, s-a decis, în premieră, achiziționarea unor utilaje de topit zăpadă, operațiune mult mai rapidă și mult mai puțîn costisitoare decât evacuarea în afară orașului. În ceea ce privește achiziționarea utilajelor de către instutii subordonate Primăriei Capitalei, menționăm că, potrivit “Strategiei de dezvoltare și funcționare pe termen mediu și lung a serviciului public de salubrizare în Municipiul București” aprobată prin H.C.G.M.B. nr. 82/2015, la capitolul III.3.B. Activitatea de iarnă, este prevăzută obligația întocmirii și derulării programelor de deszăpezire atât pentru operatorii de salubritate cât și pentru administratorii și prestatorii de servicii publice.

Astfel, instituțiile subordonate Municipalității, din care exemplificăm Poliția Locală, RATB, RADET etc. au obligația să își desfășoare propriile acțiuni deszăpezire, pentru care, de altfel, și-au achiziționat mai multe tipuri de utilaje sau unelte destinate acestor acțiuni. De asemenea, pentru eficientizarea programului de deszăpezire la nivelul Capitalei, aceste utilaje sunt utilizate și pentru degajarea zăpezii în zonele agromerate, piețe, marile artere etc.

2. Schema de personal a PMB nu a fost 'umflată', ci a fost reconfigurată pentru a răspunde unor nevoi imperative de acțiune în diverse domenii.

Astfel, de la începutul mandatului Primarului General, Gabriela Firea, au fost înființate următoarele structuri față de structura organizatorică existența la preluarea mandatului:

- DIRECȚIA GUVERNANȚă CORPORATIVĂ cu un număr de 32 posturi – structura obligatorie prevăzută în O.U.G.nr. 109/2011 aprobată prin Legea 111/2016 - DIRECȚIA INTEGRITATE cu un număr de 25 posturi – necesară pentru promovarea eticii şi integritatatii în exercitarea demnitaţilor şi funcţiilor publice - DIRECȚIA GENERALĂ INFRASTRUCTURĂ cu un număr de 20 posturi – care a preluat lucrările mari de investiții ale Municipiului București - SERVICIUL EURO 2020 - cu un număr de 8 posturi – care implementează măsurile şi rigorile cerute de UEFA şi se asigura de respectarea garanţiilor funcţionale şi administrative luate în acest sens, în vederea desfaşurarii turneului final al Campionatului European de Fotbal în anul 2020 în condiţii optime - BIROUL DOCUMENTE SECRETE - cu un număr de 6 posturi – care aplică standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti, conform Hotarârii nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România - DIRECȚIA RELAȚIA CU ONG, SINDICATE ȘI PATRONATE - cu un număr de 17 posturi – care dezvoltă parteneriatul strategic între autoritatea publică şi ONG-uri, sindicate şi patronate în vederea identificării şi susţinerii iniţiativelor publice şi private menite să contribuie la soluţionarea problemelor comunitaţii - ADMINISTRATORUL PUBLIC

3. În ceea ce privește achiziția a 30 de mașini Duster de către Poliția Locală, subliniem că această procedura a fost începută în anul 2015, fiind finalizată anul trecut.

- Achiziția a fost realizată prin programul Rabla, aducându-se beneficii instituției; - Valoarea estimată de instituție pentru achiziționarea celor 30 de mașini a fost de 2.691.999,99 lei cu TVA, iar achiziția a fost făcută la valoarea de 2.268.300 lei cu TVA, rezultând o economie la bugetul instituției de 423.699,99 lei; - Licitația deschisă a fost realizată prin SEAP; - Documentația a fost verificată de ANAP; - S-a înscris un singur operator economic; - Evaluarea ofertei s-a făcut de către comisia de evaluare.

4. În ceea ce privește achiziția de încălțăminte, precizăm că această s-a realizat prin intermediul SEAP

- Firmele au fost alese din Catalogul electronic, realizându-se selecția prin alegerea prețului cel mai mic; - Evaluarea a fost făcută de comisia de evaluare din cadrul instituției; - Valoarea contractului pentru 200 perechi de pantofi bărbătești vara / iarnă este de 27.370 lei cu TVA; - Valoarea contractului pentru 156 perechi pantofi de toamna, pentru femei este de 21.348,60 lei cu TVA; - Suma totală de achiziție a fost de 48.718,60 lei cu TVA; - Pragul pentru cumpărări directe conform art. 7 alin. 5 din Legea 98/2016 este de 132.519,00 lei fără TVA;

Mai mult decât atât, informațiile și imaginile care circulă în spațiul public, referitoare la pantofii achiziționați de Poliția Locală, precizăm că:

Pantofii prezentați în imaginile postate nu fac parte din ultimul lot de încălțăminte achiziționat de către Poliția Locală.

În acest sens, va trimitem anexat câteva fotografii cu încălțămintea din dotarea agenților Poliției Locale București - încălțăminte care a fost achiziționată la dată de 29.09.2017.”

Verificările DNA

Consilierul general al Municipiului București Ciprian Ciucu a prezentat un document din care reiese faptul că DNA verifică achiziţii făcute de Poliţia Locală București.

De asemenea, conform sursei citate de News.ro, DNA mai verifică examenul pentru ocuparea funcţiei de director executiv în cadrul Direcţiei de Siguranţă şi Ordine Publică.

Potrivit acestui document, DNA a solicitat în 7 martie Poliţiei Locale a municipiului Bucureşti să pună la dispoziţie în copie conformă cu originalul toate documentele referitoare la achiziţia din 2017 a unui lot de pantofi, a unui număr de 30 de autoturisme Dacia Duster şi a unei maşini de topit zăpada.

De asemenea, DNA solicită în copie conformă cu originalul toate documentele privind examenul pentru ocuparea funcţiei de director executiv în cadrul Direcţiei de Siguranţă şi Ordine Publică susţinut în 2017.

Ciucu susţine că "Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti este condusă de un om de casă al lui Florentin Pandele, Ştefan Văsîi, adus de la Poliţia locală Voluntari".

În ceea ce priveşte examenul pentru care care DNA cere date, consilierul liberal susţine că "unul dintre concurenţi, Toma Nistor, apropiat de Văsîi, a scris corect subiectele din plicul celălalt, cel care nu a fost desfăcut", iar cel care a pierdut a făcut contestaţie, examenul nu s-a mai concretizat, dar că Toma Nistor "e în poliţie, numit temporar".

Consilierul PNL mai susţine că "astfel de examene s-au tot dat la PMB de când Gabriela Firea este primar".

"Au fost aduşi sute de oameni din Ilfov (unde Firea este preşedinte PSD) şi Voluntari şi a fost mărită şi schema de personal ca să-i încapă pe toţi. Pe banii noştri", afirmă el.

"Despre cele 12 maşini de topit zăpadă. La poliţie e doar una, dar trebuie să înţelegem contextul general. Maşinile astea sunt luate de la acelaşi furnizor de către mai multe instituţii din subordinea PMB. Li s-a cerut directorilor să le cumpere (şi asta duce către vârful PMB) şi, cu toate că au cam aceleaşi capacităţi, preţurile variază destul de mult, de ordinul ecilor de mii de euro. Aici au încălcat şi Hotărârea CGMB care conţine strategia pe salubritate în care se spune clar că obligativitatea achizitionării acestor utilaje este a operatorului de salubritate", susţine Ciucu.

În replică, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că a aflat abia luni dimineaţă că DNA desfăşoară o anchetă la Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti.

Ea a precizat că Municipalitatea primeşte aproximativ două adrese pe săptămână de la diferite instituţii care cercetează situaţii din timpul mandatului actual, dar şi din al celor anterioare.

"Foarte interesant este faptul că eu am aflat azi dimineaţă de la o postare a unui consilier general PNL - deoarece cu asta se ocupă de fapt opoziţia în Consiliul General. Nu am ştiut pentru că probabil această adresă a DNA a fost trimisă direct la Poliţia Locală. M-am informat şi eu înainte să vin, a fost transmisă miercurea trecută, pe 7 martie. Probabil că toţi am fost ocupaţi cu ziua de 8 Martie şi nu am fost informată. (...)

Noi primim săptămânal cel puţin două adrese - şi nu de acum, de la preluarea mandatului - din partea acestei instituţii sau a altora care se ocupă cu anchetarea diferitelor situaţii şi noi am răspuns prompt, chiar mai devreme decât termenul limită, care figura pe respectivele adrese, tuturor întrebărilor. Este vorba de precizări care ni se solicită pentru contracte încheiate acum zece ani, opt-nouă ani, şase-şapte ani, (...) şi de pe timpul nostru", a precizat edilul general, la sediul PSD, potrivit Agerpres.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult