Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Unity One, mașina electrică care îşi propune să revoluţioneze piaţa auto mondială

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un start-up ambiţios îşi propune să revoluţioneze piaţa auto mondială cu o maşină electrică diferită de toate celelalte.

Totul a pornit de la un proiect studenţesc, iar acum, peste două mii de oameni au comandat deja acest vehicul, cu aspect futurist şi fără volan.

Unity One este o maşină electrică lansată de start-up-ul suedez cu acelaşi nume. Totul a început cu un proiect de cercetare şi a evoluat într-un prototip fără prea multe lucruri în comun cu ceea ce numim astăzi "maşină".

"Unity nu şi-a propus să facă o maşină, ci să găsească o soluţie pentru problemele asociate cu industria auto. Descoperirile noastre ne-au dus la concluzia că o nouă maşină ar fi o soluţie potrivită. Aşa că am început să o gândim de la zero. Practic e o soluţie de forma unei maşini, care ne-a permis să integrăm tehnologii care nu sunt compatibile cu maşinile existente", a explicat Michael Sanchez Bano, reprezentant al companiei.

Au pornit o campanie de crowd-funding şi au adunat 1,2 milioane de euro. Vehiculul electric este făcut din materiale compozite sustenabile, are o baterie care se încarcă în trei ore şi oferă o autonomie de trei sute de kilometri. Start-up-ul a încheiat o înţelegere cu un furnizor de energie electrică. Aşa că proprietarii acestor maşini vor primi gratuit energie solară timp de cinci ani.

Citește și
Politie, ambulanta
Poliţist anchetat după ce a lovit cu maşina un pieton care s-a înfipt înt-o ţeavă

Totul a fost digitalizat, de la volanul care arată mai degrabă ca un joystick de consolă video, până la portiera care se descuie prin scanarea unui card. Maşina costă aproximativ 15 mii de euro, iar primele livrări sunt prevăzute pentru 2019.

Dar cât de realistă este ambiţia unui start-up de a se afirma pe o piaţă auto dominată de giganţi? Trecutul arată că se poate, potrivit unui analist care subliniază că Toyota a reuşit să detroneze Ford.

"Dacă ai fi prezis asta la începutul anilor 2000, nimeni nu te-ar fi crezut. E o industrie foarte dinamică. Lucrurile evoluează, oamenii se schimbă, gusturile lor se schimbă şi nu se rezumă totul la motor, e vorba de întreaga experienţă", a precizat Yusak Susilo, analist.

Startup-ul suedez a încheiat un parteneriat cu o companie indiană şi vrea să lanseze o versiune cu cinci locuri a maşinii sale electrice în această ţară până în 2020.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult