Google Chrome blochează automat reclamele, începând de joi
Schimbarea a fost anunțată încă din luna iunie și urmărește să blocheze reclamele animate, cele cu video și sunet, informează The Guardian.
„Reclamele enervante sunt o mare sursă de frustrare, cum ar fi cele video la care nu găsești iconița să le închizi. Aceste reclame sunt deranjante și îi împiedică pe utilizatori să folosească browserul așa cum își doresc, împiedicându-le accesul la conținut și la informație. Reclamele enervante degradează tot ce iubim noi la Internet”, a spus Rahul Roy-Chowdhury, vicepreședintele Chrome.
Astfel, vor fi blocate toate reclamele care apar pe site-uri în mod repetat, iar lista acestora a fost decisă de Coaliția pentru Reclame mai Bune, un grup de companii de publicitate și media online, între care Google, Facebook, Microsoft, Proctor & Gamble, Unilever, Thomas Reuters, News Corp și Washington Post.
Astfel, vizate vor fi site-urile care au reclame zgomotoase, care blochează ecranul, care nu dispar sau cu o densitate de peste 30%. Această opțiune este diferită de alte instrumente de blocare a reclamelor, întrucât utilizatorii de internet vor fi avertizați că anumite reclame sunt blocate și le va permite să vadă reclamele, dacă își doresc.
„Nu urmărim să facem o selecție, ci să îmbunătățim experiența online a utilizatorilor”, a precizat Chris Bentzelm, manager Chromium.
Până pe 12 februarie, Google a avertizat 42% dintre site-uri că anumite reclame vor fi blocate, între care LA Times, Forbes și Chicago Tribune. Această inițiativă va viza, însă, site-urile din America de Nord și vestul Europei și va bloca în jur de 1% dintre reclame, ceea ce înseamnă că utilizatorii nu vor vedea imediat o diferență.