Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Sute de mii de elevi nu pot participa la orele online. Ministerul Educației a împărțit insuficiente dispozitive

Your browser doesn't support HTML5 video.

Sute de mii de elevi nu pot participa la orele online nici acum în al doilea an școlar, din pandemie. Sunt aproape un sfert de milion cei care nu au dispozitive, deși Ministerul Educației a împărțit tot atâtea tablete.

Când au făcut necesarul, autoritățile au numărat toate aparatele mobile din gospodării, inclusiv telefoanele părinților fără să ia în calcul de exemplu că părinții nu le lasă acasă când pleacă la serviciu. Sau că nu se pot conecta la platformele online. Alți 200 de mii de elevi nu au acces la internet.

Denisa are 10 ani şi este elevă în clasa a 4-a la o şcoală din Golăiești, judeţul Iași. Îi place atât de mult să învețe încât își dorește ca în viitor să devină profesoară. Pentru că nu are o tabletă, încearcă să facă școală pe telefonul mamei. Dar mereu a avut probleme cu conectarea la platformă pentru că semnalul în zonă este slab, așa că face naveta de trei ori pe săptămână ca să ia temele de la școală.

Denisa: ”Nu este semnal. Eu vreau să am şanse să învăţ”.

Marina Filip, mama fetei: ”Se descurcă foarte greu. Nu a primit nimeni tablete”.

Tudor este în clasa a doua. Pentru el școala este un tărâm necunoscut. Și el ar trebui să facă ore online, dar nu are nici măcar telefon de pe care să încerce să se conecteze.

Tudor: ”Mergem la şcoală şi ne dă teme pe caiete şi noi le scriem. Niciodată că nu am avut telefon, laptop său calculator, nimic".

Ca Denisa și Tudor sunt peste 2,8 milioane de elevi din toată țara. Aproape 250.000 nu au tablete. 200.000 nu au acces la internet. Numai în judeţul Iaşi, din aproape 123 de mii de şcolari, 21 de mii nu au dispozitive mobile.

În necesarul de tablete transmis de Ministerului Educației la începutul pandemiei, nu au intrat toţi copiii fără dispozitive. Conform procedurilor stabilite de minister și inspectoratele școlare, dacă în familie era un telefon, se consideră că elevul poate participa la ore.

Antonina Bliorț, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Iași: ”Erau luate în calcul şi telefoanele, astăzi ne dăm seama că nu este o formulă fericită pentru a accesa nişte platforme care sunt complexe. Pentru acel moment părea mai bună decât absenţa învăţământului”.

Lipsuri sunt în toate județele, chiar dacă pe lângă dispozitivele împărțite de autoritățile centrale, copiii au primit unele și de la cele locale.

Pe lângă Iași, cei mai mulți copii fără posibilitatea de a intra la ore online sunt în județele Bacău și Suceava.

Liviu Măgurianu, reprezentant al Salvați Copiii Iași: ”Scoala online accentuează decalajul între cei care au resurse şi familiile care nu au aceste posibilităţi. Noi lucrăm cu aceşti copii şi evidenţiem că aceşti copii sunt în dificultate şi că drepturile lor realmente sunt încălcate”. Conform unui răspuns oficial al Ministerului Educaţiei, la începutul pandemiei, inspectoratele din ţară au estimat că 233 de mii de elevi au nevoie de echipamente pentru orele online. Instituţia a achiziţionat şi distribuit 250 de mii de tablete. În realitate, nevoia era aproape dublă.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult