Primul maraton de creativitate din România. Servicii de 150.000€, în 24 de ore
Your browser doesn't support HTML5 video.
Au lucrat non-stop, timp de 24 de ore, pentru a ajută gratuit 10 ONG-uri din România cu orice au nevoie pentru a se promova mai bine. Astfel de evenimente au loc în fiecare an în Statele Unite ale Americii şi în Canada, în cadrul "Pro Bono Week".
Evenimentul a devenit însă un fenoment internațional prin care profesionişti din orice domeniu sunt încurajaţi să-şi ofere gratuit serviciile.
Piano Therapy este o asociaţie care oferă servicii gratuite de terapie copiilor dignosticati cu diferite forme de autism. Însă au auzit de ei prea puţini dintre cei care au nevoie de ajutor. Tatiana Dănciulescu, preşedintele asociaţiei, s-a înscris la CreateAthon pentru a învăţa cum să-şi promoveze ONG-ul.
Tatiana Dănciulescu, preşedintele asociaţiei Piano Therapy: „Echipa voluntară, care se va ocupa de noi, ne va ajuta să ne pună site-ul la punct, ne-au ajutat cu sfaturi, cum putem să ne ocupăm puţin de sustenabilitate şi după ce se încheie acest proiect şi ceea ce este cel mai important este că ne-au făcut un filmuleţ de prezentare prin care noi putem să ne facem auzită cauza.”
De serviciile voluntarilor creativi vor beneficia şi cei de la asociaţia "Mocăniţa Transilvaniei", care lucrează la reabilitarea unei căii ferate din Câmpia Transilvaniei.
Cristi Moldovan, asociația Mocănița Transilvaniei: „Este nevoie să reabilităm traseul, traversele sunt vechi. Este nevoie de modernizarea infrastructurii pentru a putea circula în siguranţă cu trenul pe acolo. Ne-ar plăcea că cei care vin în zonă să descopere Transilvania autentică.”
Toate ONG-urile înscrise în program vor beneficia de site-uri noi, materiale de prezentare, fotografii, video-uri, afişe, consultanţă gratuită şi nu numai.
Valoarea serviciilor oferite în urma acestui maraton de 24 de ore este de aproximativ 150.000 de euro. Peste 70 de voluntari din domeniul marketing-ului, al comunicării sau al tehnologiei au ajutat în total 10 ONG-uri mici din România, care au nevoie de vizibilitate şi strategii de marketing pentru ai putea ajută şi ei la rândul lor pe alţii.
Cătălin Dinu, organizator CreateAthon: „Nevoia de astfel de servicii de comunicare este foarte mare în ţară. Practic, comunicarea este cenuşăreasa atunci când vine vorba de bugete. Aşa că a fost un juriu care a decis în funcţie de cele mai mari nevoi. Practic, la un concurs de Miss le alegi pe cele mai bune şi mai frumoase. Noi am le-am ales pe cele care au cea mai mare nevoie de aceste servicii şi avem 10 organizaţii din 10 judeţe.”
CreateAthon este un eveniment internaţional dezvoltat în Statele Unite ale Americii în anul 1998. Zecii de companii de publicitate, antreprenori sau insituţii publice îşi oferă gratuit serviciile în fiecare an. România a participat acum pentru prima dată.