Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Turta dulce, cel mai consumat desert după cozonac de Crăciun. Este urmată de bezele și biscuiți ornați

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cozonacii de Crăciun au concurență serioasă anul acesta. Turta dulce în zeci de forme și culori, biscuiții ornați de sărbătoare, dar și spectaculoasele bezele au adepții lor.

Cei care nu se pricep sau nu au timp să stea în bucătărie le-au comandat, însă pe de altă parte, în magazine cererea pentru anumite ingrediente a crescut și de patru ori.

Toate aceste prăjiturile ne vor face Crăciunul mai frumos. Turta dulce este prima cerută. Cu toate că este un desert vechi de peste o mie de ani, rămâne la modă în fiecare sezon. Ce-i drept, rețetele s-au diversificat, dar tot sunt șapte arome esențiale.

Odette Costea, administratorul unei cofetării: „Cuișoare, anason, enibahar, ghimbir, cardamom, scorțișoară - astea toate duc spre ideea de Crăciun, de aromă de crăciun, de senzație de cald, de familie”.

Vin din urmă bezelele. Moi sau crocante, gata de pus la foc ori în cana cu ciocolata caldă, pot fi integrate ușor în multe tipuri de desert.

Citește și
mos craciun peru
Mai mulți polițiști s-au deghizat în Moș Crăciun și spiriduși pentru a captura infractori. Cum au acționat

Într-o cofetărie se fac zeci de torturi și kilograme de prăjituri cu bezea pentru sfârșitul de an.

Cristian Turcu, managerul executiv al unei cofetării: „Avem și pavlova. Clar este unul dintre cele mai vândute produse. Nu neapărat de sărbători, cât și în zilele normale. Bezea cu frișcă naturală și fructe de pădure. Se lucreză cu greu în laborator, putem să spunem că suntem plini și abia facem față”.

Cu puțină îndemânare, putem să pregătim și noi acasă turtă dulce, bezele ori biscuiții ornați. Unii chiar încearcă dovada că în ultima săptămână, ingredientele pentru deserturi au fost în topul celor mai cumpărate produse din supermarketurile online.

Radu Meteș, directorul de marketing al unui supermarket online: „Făină, zahăr, praf de copt, esențe, se vând acum cu 30% mai bine decât săptămâna anterioară. Pentru scorțișoară, fie ea baton sau măcinată, vânzările s-au dublat de la o săptămână la alta. La ghimbir vânzările au crescut de patru ori comparativ cu săptămâna anterioară”.

Și vânzările de bomboane au crescut cu 20% în ultimele zile.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult