Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Românii nu se mai încumetă să-și cumpere mobilier nou. INS: Industria de mobilă a înregistrat o scădere de aproximativ 5,4

Your browser doesn't support HTML5 video.

În această perioadă, în care grosul bugetului se duce pe alimente și utilități, industria mobilei este în suferință. A venit primăvara, dar prea puțini se mai încumetă să își renoveze locuințele.

Mobila nouă este prima tăiată de pe lista de necesități, iar dacă au o urgență, oamenii negociază dur, caută reduceri, sau chiar piese la mâna a doua. Cererea a scăzut atât pe piața internă, cât și cea externă, iar experții în domeniu spun că situația se va agrava.

Viorel Mițilică are o firmă care produce și vinde mobilă, în București. Este pe piața din România de aproximativ două decenii, și spune că în niciun an nu au fost atât de puțini clienți.

Mițilică Viorel, proprietarul unei firme producătoare de mobilă: „Clienții sunt mai atenți, vor să testeze piața și să aibă cea mai bună ofertă din piață, se întorc după o săptămână două. A scăzut cam cu 40%”.

Pentru că în ultimii doi ani, prețurile la mobilă au crescut cu 30 - 40% în funcție de producător, cei care doresc să își cumpere diferite corpuri de mobilier, sunt mai tentați să negocieze. Dacă înainte acceptau prețurile date de producători fără alte comentarii, acum, fie negociază, fie înlocuiesc sau renunță la anumite accesorii. Aceste tarife care sperie clienții, sunt cauzate de scumpirea lemnului şi a energiei.

Citește și
coca cola moscova
Rușii beau în continuare Coca Cola, se îmbracă de la Zara și își iau mobilă Ikea. Le importă chiar de la cei mai mari dușmani

Român: „Am dărâmat o sobă și voiam să mă uit de un colțar ceva, dar mă mai gândesc, că sunt foarte scumpe”.

Român: „În perioada asta nu, nicio schimbare de mobilier. E primăvară și trebuie să ne ocupăm de gradină”.

Român: „Eu îmi fac o bucătărie de vară, acasă, frumos. Mi-am cumpărat materiale de aici, și mi-am făcut-o singur acasă”.

Ce fac magazinele de mobilă pentru a atrage cât mai mulți clienți

Pentru a atrage clienți, anumite magazine online apelează la reduceri de 30 - 40 de procente, iar altele le oferă posibilitatea plații în rate. Cei care au nevoie neapărată de mobilă, apelează și la grupuri de Facebook, cu produse second hand. Prețurile sunt și la jumătate ca în magazin. În primele zece luni din anul trecut, industria mobiliei a înregistrat o scădere de aproximativ 5,4, arată datele INS. Producătorii se așteaptă, însă, ca anul acesta să fie și mai greu.

Aurica Sereny, președintele Asociației Producătorilor de Mobilă din România: „Cerere a scăzut atât în România, cât și pe piețele externe. Știți că mobila românească se vinde în cea mai mare parte la export, 90% merge la export. Firmele sunt în situația, unele deja au început să disponibilizeze angajații, altele urmează să facă asta, pentru că nu și permit să îi țină pe toți. Oamenii respectivi, salariații, vor pleca în alte țări, unde vor găsi de muncă în același domeniu, unde sunt calificați”.

În 2022, sectorul a pierdut trei mii de angajați, însă, anul acesta, asociațiile din domeniu se așteaptă la disponibilizări și mai mari.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult