Românii comandă mai puțină mâncare acasă. Un hamburger de 27 de lei costă 48 de lei la livrare
Your browser doesn't support HTML5 video.
Dacă nu au timp şi răbdare să gătească acasă, preferă să iasă în oraş şi să socializeze decât să mai aştepte curierul la uşă.
Mare parte dintre clienţii platformelor de livrare s-au întors în restaurante. Vremea blândă i-a convins să iasă din case aşa cum se întâmplă înainte de pandemie.
Client: “Prefer mai mult să merg la restaurant, mi se pare că cumva costurile sunt mult mai ok. Pentru un meniu de prânz e în regulă.”
Client: “Vorbeam acum cu prietena mea, că primim nişte fonduri, şi în timpul săptămânii putem veni cu nişte preţuri, nu bune, foarte bune, şi aşa ne vedem şi noi o dată pe lună.”
Manager lanţ restaurante: “În principiu ne ajută vremea foarte bună, clienţii îşi doresc să iasă mai mult în restaurant, estimăm că avem cu 30% mai mulţi client în restaurant faţă de 2019 înainte de pandemie, e şi o creştere a încasărilor. Sesizăm o întinerire a clienţilor, foarte mulţi tineri ies în restaurant, dar evident numărul de clienți e mult mai mare, industria horeca este astăzi pe un plus de 50-60% faţă de 2019, încasare mai mare care se datorează atât numărul de client mai mare, cât şi mediei pe tranzacţii mari. Livrările la domiciliu. Nu concurează cu zona de restaurante pentru că oamenii vin la restaurant în primul rând pentru experienţă şi nu numai pentru mâncare, zona de delivery e în comparație cu zona de retail.”
În ceea ce priveşte livrările de mâncare, există o tendinţă de scădere, mai ales din cauza faptului că la preţ se adaugă costurile de livrare şi alte costuri suplimentare, care de mult ori, ajung să dubleze preţul comenzii.
De pildă, un hamburger care are preţul de 27 de lei, va ajunge la client cu un cost total de 48 de lei cu tot cu costurile de livrare. Sau un fel principal în valoare de 38,5 lei ajunge, cu tot cu livrarea şi cu taxele suplimentare, la 55,47 RON.
Și tot pentru a reduce din costuri, mulți comandă din aplicație, dar optează pentru ridicarea personală de la restaurantele din apropiere. Sau comandă mai multe porții.
Răzvan Acsente, manager marketing platformă livrări: "E o adaptare la contextual actual economic prin care clientul allege să economisească nişte taxe de transport, crescând valoarea unei comenzi, în aceeaşi comandă un client îşi comandă şi masa de prânz, şi masa de seară, sau două porţii în loc de o porţie. Ritmul de creştere a încetinit un pic faţă de anul trecut."
Deşi oamenii sunt mai prudenți, frecvența comenzilor de acest tip a crescut cu zeci de procente din 2019 încoace.