Piața podcasturilor, în creștere în România. La cât se ridică investiția pentru înregistrarea unui singur episod
Your browser doesn't support HTML5 video.
Specialiștii susțin că piața podcasturilor ar putea depăși, anul viitor, 3 milioane de euro.
Pentru înregistrarea unui episod dintr-un podcast, investiția poate pleca de la câteva sute până la peste 10.000 de euro pentru amenajarea unui spațiu.
Andreea Zotescu, Organizația Studenților Mediciniști Cluj: „Am reușit să plecăm de la câteva sute de vizualizări la câteva mii, să ne extindem de la un podcast audio doar, la a fi prezenți pe mai multe rețele de socializare”.
Andrei Jianu, specialist în marketing online: „Sunt din ce în ce mai mulți ascultători și tot mai multe brand-uri dispuse să investescă în această piață. S-au dus și în partea de wellbeing, minte, trup și suflet”.
Pe lângă podcasturile din zona de divertisment, sunt căutate și cele din sectorul bancar, telecomunicații și educațional.
Potrivit unui studiu recent, 49% dintre cei intervievați se uită cel puțin o dată pe săptămână la un podcast. Și cărțile de dezvoltare personală se vând mai bine, spun reprezentații editurilor.
Românii caută să afle cum își pot crește încrederea în propriile forțe, cum pot scăpa de unele temeri sau cum să facă față provocărilor în viață.
Potrivit studiului, o treime dintre cei chestionați spun că au un hobby în care investesc.
Dorina Mușat este antreprenor și, la 44 de ani, după ședințe lungi și tot soiul de întâlniri cântă la saxofon: „Sunt zile când lucrez de dimineață până seara. Încerc să mă destind oricât de mult ai lucra trebuie să faci ceva și pentru tine”.
În același timp, mai puțini români aleg să să se relaxeze ieșind la restaurant sau în club.