Ministrul Transporturilor vrea noi stații pe magistrala M5. Ce se va întâmpla cu axa Drumul Taberei-Pantelimon
Your browser doesn't support HTML5 video.
Este promisiunea făcută de noul ministru al Transporturilor. Cătălin Drulă susține că a discutat subiectul cu Nicușor Dan, mai ales că și primarul Capitalei s-a angajat să oxigeneze traficul de suprafață. Deocamdată, autoritățile nu au înaintat un termen de execuție.
Metroul din Drumul Taberei, singura linie construită de la zero în România după 1989, acoperă doar prima jumătate a planurilor de dezvoltare.
În acest moment, magistrala M5 se oprește în stația Eroilor. Calculele indică o trecere pe la Universitate, pe la Piața Iancului, apoi în Pantelimon. Tot de nouă kilometri este nevoie.
Traseul îi va permite unei persoane să ajungă de la Râul Doamnei, din Vestul Capitalei, tocmai în extrema estică, în 30 de minute, așa cum se întâmplă acum în cazul bucureștenilor care traversează orașul pe linia Berceni - Pipera, din Sud spre Nord.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: „Această magistrală Est-Vest care traversează Capitala, similară magistralei M2 de la Nord la Sud, cealaltă axă, ar ajuta enorm în termen de trafic care sa meargă în subteran și să decongestionăm ce este la suprafață. Aș vrea să facem o repriotizare a metroului, să nu construim în zone unde traficul este mai mic, unde densitatea este mai scăzută, să facem liniile importante pentru oraș."
Ar fi vorba de o nouă filosofie a transportului prin subteran, mai spune ministrul Transporturilor.
Cătălin Drula nu a pomenit, însă, nimic despre alt subiect fierbinte: linia ce ar lega orașul de Aeroportul Otopeni. Pe post de pansament, funcționează un tren care pleacă din Gara de Nord și ajunge la terminale.
Revenind la axa Drumul Taberei-Pantelimon, ministrul Transporturilor susține că a luat deja legătura cu primarul Nicușor Dan, fără a preciza când vor începe lucrările și, mai ales, când vor fi gata.
Metroul din Drumul Taberei are 10 stații și 9 kilometri. Cei 9 kilometri de metrou au fost construiți în 9 ani, față de 3 ani, cât a fost promisiunea inițială. Așadar, putem doar să bănuim că nici lucrările la metroul spre Pantelimon nu vor fi mai ușoare, mai ales că nu avem desemnat un constructor.