La CFR întârzie până și trenurile care nu au fost date în folosință. Între timp, modernizează vechile vagoane
Your browser doesn't support HTML5 video.
Între timp, primul tren electric cumpărat în ultimii 20 de ani de România este încă în teste, deși ar fi trebuit să intre în circulație din decembrie.
Tânăr: „Este o încercare nouă de modernizare și din punctul meu de vedere au reușit, se poate observa toaletele sunt mai curate, există panou de afișaj”.
Vagoanele au primit mobilier nou, sistem de informare modern, dispozitiv SOS prin care călătorii pot lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență, prize cu USB, instalație de climatizare și toalete ecologice.
De pildă, un vagon înainte era compartimentat, iar acum a fost transformat într-unul de tip salon, tot moblierul a fost modernizat, iar mai mult decât atât scaunele sunt rabatabile precum sunt cele din avion.
Deocamdată au fost modernizate 6 vagoane și 2 locomotive, care vor intra în circulație din 14 iunie pe rute naționale precum Constanța și Brașov, dar și internaționale.
Dan Băiașu, director tehnic: „Aceste vagoane au fost complet transformate, am menținut viteza care era de 200 de km/h”.
Însă vor putea să atingă această viteză doar în zonele unde și infrastructura este modernizată, adică pe aproximativ 3.700 de kilometri de cale ferată din cei 19.600 ai României.
Tânără: „Eu locuiesc în Marea Britanie, Scoția, nu se compară aerul condiționat, în special în zilele caniculare și viteza”.
Modernizarea unui vagon costă 500.000 de euroFemeie: „Viteza este importantă pentru că știi că îți aloci o oră și 10 minute să ajungi într-o destinație și tu faci 2 ore și 10 minute, e important pentru că în timpul ăsta tu pregătești alte lucuri”.
Modernizarea unui vagon a costat în jur de 500.000 de euro din fondurile companiei CFR Călători, iar oficialii spun că urmează să fie reparate și altele.
Traian Preoteasa, director CFR: „Avem 139 de vagoane în fabricile de vagoane care vor fi modernizate în 2 ani conform PNRR și avem 55 de locomotive, adică este un efort uman foarte mare și financiar”.
În tot acest timp, primul tren electric care a ajuns în România anul trecut este încă în teste.
Ștefan Roșeanu, director ARF: ”În acest moment, Alstom a adus și al doilea tren care face teste deja și în România, mai este un al treilea tren care face teste în Germania. Sunt mai multe contracte în prezent. Este contractul acesta de 37 de trenuri”.
Trenurile vor fi cumpărate cu bani europeni.
Sursa: Pro TV
Etichete: trenuri , CFR , noi , intarzieri , modernizare
Dată publicare: 04-06-2024 19:31