Cum arată noul birou Google România. Clădirea se află în zona Piața Unirii din București. GALERIE FOTO
Galerie foto
Primele produse anunțate local au fost legate de Google Maps: funcția de navigație și primele imagini Street View din România.
La 12 ani de prezență locală, compania are un nou birou, în zona Pieței Unirii din București, iar echipa locală a Google a ajuns la peste 350 de persoane, după integrarea producătorului de ceasuri și brățări inteligente Fitbit, în februarie 2021.
România a devenit astfel cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA). Bucureștiul este un centru de inovare pentru tehnologiile Google, soluțiile și serviciile ce se dezvoltă în România fiind încorporate în smartwatch-uri, trackere sau telefoane în toată lumea.
Pe măsură ce economia și societatea au evoluat către adopția digitalului, prezența Google în România a evoluat și s-a diversificat, acoperind diferite zone de interes și ajungând la tot mai mulți oameni și afaceri. De la înființarea sa în România, Google și-a extins proiectele locale, de la a face accesibile digital frumusețile și moștenirea culturală a României, până la a susține educația digitală și siguranța online a elevilor, promovarea mediului antreprenorial local și impulsionarea creșterii economice. Prin acțiunile derulate, Google a sprijinit jumătate de milion de români în obținerea și extinderea competențelor digitale, iar zeci de mii de afaceri și start-up-uri au fost ajutate să crească prin cursuri, consultanță și programe de incubare.
Google va continua și extinde programele dedicate educației digitale și sprijinirii antreprenoriatului, obiectivul fiind accelerarea transformării digitale a României la toate nivelurile. „De-a lungul anilor, am fost martori la felul în care tehnologia poate ajuta oamenii să depășească perioade dificile, să-și pregătească carierele și afacerile pentru viitor. Vom continua să investim resurse și să fim alături de mediul de afaceri, academic, sectorul public și neguvernamental din România pentru a ne asigura că o tot mai mare parte din societatea românească beneficiază de avantajele tehnologiei. Iar inovația născută din centrul local va alimenta tehnologia utilizată în toate colțurile lumii”, a spus Elisabeta Moraru, Country Manager Google România.
Noul birou GoogleNoul birou Google se află în clădirea Unirii View, în apropierea centrului istoric al Bucureștiului și găzduiește echipe care lucrează în principal în zona susținerii transformării digitale a afacerilor locale și a soluțiilor avansate pentru clienții de Cloud. Spațiul noului birou este amenajat având ca sursă de inspirație simbolurile tradiționale românești. Camerele sunt denumite după personalități românești marcante, precum Nadia Comăneci și Constantin Brâncuși, iar mici detalii de design amintesc de altele: un model de pe un perete omagiază costumele tradiționale purtate de Regina Maria, iar silueta unui avion de pe un tavan face trimitere către invențiile pionierului aeronauticii, Aurel Vlaicu. Dacă design-ul omagiază trecutul României, noul spațiu este proiectat pentru viitor: viitorul Google România ca hub pentru dezvoltarea de tehnologie care va sta la baza multor dintre cele mai avansate produse Google.
Fitbit, parte din echipa Google RomâniaDupă integrarea Fitbit din 2021, Google are acum un hub tehnologic regional în București, care susține tot ciclul de dezvoltare al produselor: Engineering, Product Management & UX. Hubul local Fitbit, aflat în apropierea Pieței Victoriei, este cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru produse wearables din EMEA. Multe dintre serviciile și funcționalitățile dezvoltate aici se găsesc pe dispozitivele wearable de la Google, precum aplicația de electrocardiogramă (EKG), funcționalitățile de analiză a somnului sau management al stresului. În prezent, echipa Google din București proiectează și dezvoltă Google Wearables Health Experiences și Fitbit Consumer Services, alături de zona de Google Research și soluțiile de infrastructură Google Cloud.
„Integrarea dintre Google și Fitbit va stimula inovația la nivelul produselor pe termen mediu și lung. Tehnologiile dezvoltate aici, în București, sunt încorporate în produse și servicii folosite de oameni din întreaga lume, fie că este vorba despre un smartwatch, un tracker sau un telefon. Mizăm pe dezvoltare și creșterea investițiilor în tehnologie care să impulsioneze inovația. Viitorul pe care îl construim aici este unul în care ajutăm tot mai mulți oameni să facă alegeri care contribuie la îmbunătățirea sănătății lor și la o schimbare semnificativă în bine a comportamentului acestora”, a spus Lavinia Neagoe, Bucharest Site Technology Lead la Google România.
Oportunități economiceProgramele Google își propun să sprijine românii să învețe abilități care să-i ajute să utilizeze tehnologia cu încredere și în siguranță. În ultimii cinci ani, peste 500.000 de persoane au participat la cursurile organizate în cadrul programului Google Atelierul Digital. Programul cuprinde peste 30 de cursuri online și offline, de digital marketing, programare, siguranță online și dezvoltare a carierei. Google a organizat nouă huburi în cele mai importante centre universitare ale României și derulează parteneriate cu peste 15 universități pentru organizarea de cursuri 'Atelierul Digital pentru studenți'.
Google România oferă susținere IMM-urilor și, până în prezent, a pus la dispoziție cursuri și consultanță dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori, unde aceștia au primit sfaturi specializate despre cum să-și digitalizeze afacerea utilizând instrumente Google. Prin Google.org, Google a acordat granturi de $500.000 către organizația Digital Nation pentru a susține efortul acestora de a dezvolta cunoștințele digitale la nivelul tinerilor și IMM-urilor.
Google for Startups este un alt proiect important derulat de Google în România, lansat în 2018, al cărui scop este susținerea ecosistemului local antreprenorial și al inovației. Până în prezent, peste 500 de start-up-uri au participat în cele peste 20 de programe de incubare și creștere, sprijinite de Google for Startups, alături de alte conferințe și evenimente dedicate organizate în România.
Google va continua proiectele pe trei direcții cheie: dezvoltarea competențelor digitale, sprijinirea companiilor și susținerea inovației. Obiectivul principal este accelerarea transformării digitale a României, aducând indicatorii economiei și societății digitale ai țării (DESI) aproape de media Uniunii Europene în următorii cinci ani.
Siguranța online a românilorPentru a susține educația din zona siguranței online, Google a lansat un program dedicat în 2020 - Eroii Internetului, și a oferit un grant de $500.000 către asociația Adfaber.ro pentru pregătirea profesorilor. Platforma include un program educațional pentru profesori și părinți, precum și un joc interactiv pentru copii, care să-i ajute pe cei mici să învețe prin joacă. Peste 60.000 de profesori au fost pregătiți în siguranță online în cadrul programului. Caravana Eroii Internetului, organizată de Adfaber și Poliția Română, a călătorit timp de patru luni și a ajuns în mai mult de 100 de localități și 123 de școli, bucurându-se de participarea a aproape 30.000 de copii.
Păstrarea patrimoniului natural și cultural al RomânieiExtinderea din 2012 a imaginilor Street View pentru a acoperi toată România a fost unul dintre primele proiecte majore ale Google în țara noastră. În următorii 10 ani, mașinile Street View au revenit periodic în România - cel mai recent anul acesta - pentru a actualiza imaginile țării noastre. Proiecte speciale au fost dezvoltate de biroul local Google pentru a adăuga în Street View câteva dintre reperele României. În 2015, Salina Turda a fost deschisă vizitatorilor virtuali pe Street View. În 2018, în colaborare cu organizația World Wide Fund (WWF), Google România a pus pe Street View Delta Dunării. Peste 1.500 km de canale și drumuri, alături de lacuri, floră și faună, precum și arhitectura locală au devenit disponibile pentru a fi explorate pe Google Maps.
Google Arts & Culture se concentrează pe păstrarea moștenirii culturale mondiale. Primele colecții românești au fost lansate pe platformă în 2014, când trei dintre cele mai populare muzee - Muzeul Național Brukenthal, Muzeul Național al Țăranului Român și Complexul Național Muzeal ASTRA, precum și alte asociații de patrimoniu din România și-au publicat colecțiile pe Google Arts & Culture. În anii următori, mulți alți parteneri culturali din România și-au adăugat colecțiile virtuale pe platformă: de la cămașa tradițională românească - „ia” - inclusă într-o expoziție dedicată modei și stilului, până la Castelul Peleș sau Palatul Parlamentului.