Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Filmele românești fac vânzări record în cinematografele din toată ţara. Care sunt cele mai vizualizate producții

Your browser doesn't support HTML5 video.

Anul acesta filmele românești fac vânzări record în cinematografele din toată ţara. Patru producţii au avut până acum peste un milion de spectatori.

Criticii spun că se bucura de succes pentru că sunt comerciale şi abordează teme actuale. ''Teambuilding''- de pildă, a avut încasări, în doar 6 săptămâni, mai mari ca: ''Top Gun'', sau ''Thor''.

Filmul este o comedie în care angajaţii unei multinaţionale merg în teambuilding. Producţia este vizionată în săli pline şi în cursul săptămânii, astfel că în primele şase săptămâni de la lansare a avut peste 800 de mii de spectatori.

Matei Dima - regizor Teambuilding: "O poveste fictivă adunată din 100 de povești reale. O parte sunt povești reale. Chiar am scos o parte din povești pentru că era foarte greu pentru public să le creadă”.

Reporter: Cât a fost bugetul filmului?

Matei Dima: ”Încă se mai cheltuie, dar e bine că încă se încasează. Undeva la 800 de mii de euro".

Tocmai poveștile reale din spatele filmului au dus la vânzări record de bilete. Este a şaptea săptămână în care este cap de afiş. Oamenii se regăsesc în întâmplările din film în special cei care lucrează pentru corporații.

Irina Margareta Nistor - critic de film: "La Teambuilding am mers în primul rând din curiozitate. N-am mers într-un teambuilding, dar acum mi-am înțeles mai bine prietenii mai tineri care lucrează la filmele mari. Eu cred că e important să existe și filme comerciale. Cred că între timp au făcut un fel de studiu de piață și au înțeles exact ce vrea lumea. Lumea s-a plictisit de tot felul de filme cu violuri, cu drame, cu tot felul de nenorociri d-astea complicate care sunt greu de urmărit".

Şi alte producţii româneşti au succes în cinema. Comedia "Mirciulică" , Nunţi , botezuri, inmormantari'' dar și filmul horror "Capra cu trei iezi". 

Tudor Giurgiu, președintele TIFF: "Era inevitabil să apară un film, cazul Teambuilding, iar după el s-a pornit o cascadă. E Mirciulică, e Capra cu trei iezi care au înregistrat performanțe foarte bune. Publicul are nevoie de poveşti locale. Are nevoie de a vedea pe marile ecrane, eroi, actori, oameni din zona de tv, oameni din zona de online".

Potrivit centrului naţional al cinematografiei, în anul 2018 în cinematografe nu au fost nici măcar 500 de mii de oameni la 33 de producţii românești, iar în 2017 lucrurile au arătat și mai rău.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult