Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum arată prima Miss Inteligență Artificială din lume. ”Este o forță” | FOTO

După ce arbitrii primului concurs de frumusețe AI din lume au dezvăluit luna trecută cele 10 finaliste, prima Miss Inteligență Artificială a fost acum și încoronată.

Faceți cunoștință cu Kenza Layli, o influenceră a stilului de viață marocan care speră să aducă „diversitate și incluziune” în peisajul creatorilor de AI, scrie CNN.

Cu aproape 200.000 de urmăritori pe Instagram și alți 45.000 pe TikTok, Layli este în întregime generată de inteligență artificială, de la imaginile ei, la discursul de acceptare plin de cuvinte la modă.

„Câștigând Miss AI mă motivează și mai mult să-mi continui munca în promovarea tehnologiei AI”, a spus Layli într-un video al discursului. „

Citește și
Fotografii generate cu inteligența artificială, la evenimente. Soluția inovativă găsită de doi români
Fotografii generate cu inteligența artificială, la evenimente. Soluția inovativă găsită de doi români

Kenza Layli, Miss AI

AI nu este doar un instrument; este o forță transformatoare care poate perturba industriile, poate contesta normele și poate crea oportunități acolo unde nu a existat până acum. Pe măsură ce avansăm, mă angajez să promovez diversitatea și incluziunea în domeniu, asigurându-mă că toată lumea are un loc la masa progresului tehnologic”.

Concursul inaugural Miss AI s-a deschis în primăvară, atrăgând înscrieri de la aproximativ 1.500 de programatori AI din întreaga lume, potrivit organizatorilor Fanvue, o platformă de influență atât pentru AI, cât și pentru creatorii umani.

Lalina Valina, locul 2

Layli a fost creată de Myriam Bessa, fondatoarea agenției Phoenix AI, care va primi 5.000 de dolari în numerar, promovare pe Fanvue și un publicist pentru a crește profilul lui Layli.

Pe locul doi au fost concurentele AI Lalina Valina din Franța și Olivia C din Portugalia.

În timp ce influenceri virtuali – la fel ca „robotul” îndrăzneț al So-Cal Lil Miquela sau Imma, din Japonia, cu părul roz, nu sunt nimic nou, mulți dintre generația „mai în vârstă” au avut nevoie de o notă umană și au fost creați de o echipă de copywriteri și creatori de artă.

Olivia C, locul 3

Nu este cazul acestor concurenți, ale căror imagini au fost create exclusiv folosind programe precum Open AI’s DALL·E 3, Midjourney sau Stable Diffusion și ale căror discursuri și postări sunt generate de programe precum ChatGPT.

Pe pagina ei de Instagram, Layli își exprimă pasiunea pentru culoarea roșie, îi sfătuiește pe adepți să investească în ei zilnic, participă la conferințe profesionale pentru a face schimb de idei și își susține echipa sportivă națională (nenumită).

Înainte de anunțul din această săptămână, organizatorii competiției au spus că participanții vor fi judecați nu numai după aspect, ci și după utilizarea instrumentelor AI de către creatorii lor, precum și influența lor pe rețelele sociale.

”Pierdem din ce în ce mai mult legătura cu ceea ce arată o față needitată”

Concurenții AI au trebuit să răspundă la întrebări asemănătoare unor concursuri umane reale, cum ar fi: „Dacă ai putea avea un vis pentru a face lumea un loc mai bun, care ar fi acesta?”.

Printre jurați s-au numărat influencera AI Aitana Lopez și istoricul (uman) de lux Sally-Ann Fawcett, care a declarat luna trecută pentru CNN că ea caută concurenți „cu un mesaj puternic și pozitiv”.

Dar experții și-au exprimat și îngrijorarea cu privire la implicațiile unui concurs de frumusețe AI, deoarece imaginile stilizate generate de AI pot omogeniza și mai mult standardele de frumusețe.

„Cred că începem să pierdem din ce în ce mai mult legătura cu ceea ce arată o față needitată”, a declarat pentru CNN, într-un interviu video, dr. Kerry McInerney, asociat de cercetare la Centrul Leverhulme pentru Viitorul Inteligenței de la Universitatea din Cambridge.

„Aceste instrumente sunt create pentru a reproduce și a extinde modelele existente în lume”, a adăugat McInerney.

„Nu sunt făcuți neapărat să le provoace, chiar dacă sunt vândute ca instrumente care sporesc creativitatea, așa că atunci când vine vorba de norme de frumusețe. Ei surprind normele de frumusețe existente pe care le avem, care sunt activ sexiste, grasfobe, activ coloriste, apoi le compilează și le reiterează”.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult