Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum arată "blugii eco", creația unui designer din Belgia

Your browser doesn't support HTML5 video.

Experţii mondiali din domeniul climei s-au reunit în Polonia ca să discute despre Acordul de la Paris.

Dintre temele abordate nu va lipsi nici moda, căci, potrivit estimărilor, industria vestimentară produce mai multe gaze cu efect de seră decât transporturile aeriene şi maritime la un loc.

Apar însă şi încercări timide de a schimba lucrurile, deşi ele vin mai degrabă din afară decât din interiorul industriei.

Printre firmele mari din industria vestimentară, în ultimii ani îşi fac loc câteva startup-uri care încearcă să facă lucrurile "altfel". Tom este fondatorul unuia dintre ele. Inginer şi fost consultant, acum doi ani a decis să încerce să producă blugi cu un impact cât mai mic asupra mediului. Colindă magazinele de haine la mâna a doua din Belgia, colectând... blugi vechi.

Tom Duhoux, producător de blugi: "De aici ne recoltăm bumbacul. În loc să luăm bumbac nou care creşte pe câmp şi necesită multă apă pentru a creşte, folosim bumbac deja existent. Aceştia vor fi tăiaţi şi retransformaţi în fibre pe care le vom folosi pentru a face firul textil."

Aşa obţine doar jumătate din bumbacul necesar, dar spune că economiseşte 6.000 de litri de apă pentru fiecare pereche de blugi.

Tot în Anvers, într-un atelier din apropiere, îl găsim pe Sebastiaan, un fost inginer care s-a apucat să conceapă şi să producă ochelari de soare din plastic reciclat.

Sebastiaan de Neubourg, designer: "Folosim borduri de maşină, frigidere şi bidoane de suc reciclate ca să printăm 3D ochelari de soare. Nu doar că folosim materiale reciclate, vrem să ne asigurăm şi că aceşti ochelari nu se mai transformă în gunoi. Clienţii îi pot schimba cu o pereche nouă, noi reciclăm ramele vechi şi facem alţi ochelari din ele."

Însă efortul de a-şi produce marfa în mod ecologic se vede din plin în preţ. O pereche de blugi făcută de Tom costă 200 de euro, iar Sebastiaan îşi vinde ochelarii cu 100 de euro, aşa că deocamdată clienţii lor trebuie să fie nu doar ecologişti, ci şi cu venituri mari.

Una dintre cele mai importante jurnaliste de modă din Belgia crede că moda nu are altă alegere decât să devină sustenabilă şi apreciază inovaţiile venite din afară.

Veerle Windels, jurnalistă de modă: "Ce e extraordinar e că mulţi nu vin din industria modei. Sunt chimişti, ingineri, oameni foarte motivaţi să lucreze în laboratoarele lor şi nu într-un mediu luxos."

Branduri vestimentare importante din toate lumea, s-au alăturat Convenţiei Cadru a Naţiunilor Unite asupra Schimbărilor Climatice, şi vor anunţa curând un plan comun pentru reducerea impactului pe care îl are industria asupra mediului.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult