”City Insurance”, în pragul falimentului. Ce pot face milioanele de șoferi care au încheiat polițe cu compania
Your browser doesn't support HTML5 video.
A fost depășit termenul până la care trebuia să demonstreze că are un capital minim de lucru pentru a putea plăti despăgubirile, așa cum prevede legea.
Autoritatea de Supraveghere Financiară nu a decis deocamdată dacă îi va retrage autorizația de funcționare. Situația este atât de gravă, încât reprezentanții ASF spun că "trebuie să fim atenți în trafic". Sunt milioane de șoferi care au încheiat polițe cu această companie, mai ales că erau cele mai ieftine de pe piață.
La centrul de daune al companiei de asigurări City Insurance este plin de șoferi nemulțumiți.
Șofer: ”Service-ul, automat când tu te duci cu nota de constatare să bagi mașina în reparație, service-ul iți respinge pe motivul că City Insurance are datorii foarte mari către noi și nu mai lucrăm cu ei.”
Un șofer a avut un accident acum două săptămâni și nu a reușit deocamdată să înceapă reparațiile mașinii.
Șofer: ”M-au anunțat: ”Din păcate, ne pare rău, nu vă putem repara mașina. Pai de ce?” Și au spus că societatea asta de asigurări a acordat doar 13.000 de lei în loc de 20.000. Nu știu ce Dumnezeu, cine îi lasă pe ei, cu toate că se fac asigurări încontinuu la compania lor. Sunt foarte ieftine, probabil.”
Autorizația companiei ar putea fi retrasă la următoarea ședință a Autorității de Supraveghere Financiară. În ultimul an i-au fost aplicate amenzi record de trei milioane de lei. Cu câte un milion de lei a fost sancționat și fiecare membru din conducere. Până joi City Insurance nu a îndeplinit cerința minimă de capital, 150 de milioane de euro. Termenul până la care societatea trebuia să demonstreze că are banii în conturi a fost depășit, a anunțat Fondul de Garantare a Asiguraților, care a preluat administrarea companiei.
Reprezentant Autoritatea de Supraveghere Financiară: ”Societatea încă funcționează. Atenție, sfatul meu, în primul rând, fără nicio urmă de ironie, trebuie să fim foarte atenți în trafic, înainte de toate, la ce gen de poliță achiziționăm și ce riscuri ne asumăm. De aici încolo trebuie să vedem ce decizie se va impune cu privire la situația societății și cu privire la situația pieței.”
Polițele încheiate până acum sunt valabile și vor rămâne așa, chiar dacă va fi declarat falimentul companiei. Fondul de Garantare este cel care va plăti despăgubirile, așa cum s-a întâmplat la Astra și Carpatica, firme de asigurare care au intrat în faliment în ultimii cinci ani.
Mădălin Roşu, preşedinte al BAAR - Biroul Român de Asigurări Auto: ”Ce trebuie să înțeleagă fiecare consumator care a trecut printr-o astfel de situație este că își vA primi despăgubirea în final de la Fondul de Garantare al Asiguraților. Procedura e un pic mai delicată, cel puțin așa s-a întâmplat în trecut, pentru că Fondul de Garantare intervine după ce o instanță de judecată declară falimentul în fază finală. Asta poate dura între o lună, două și chiar jumătate de an.”
Situația ar putea fi însă chiar mai gravă decât în trecut, pentru că City Insurance este acum principalul jucător din asigurări. Dacă vorbim de RCA, compania are o cotă de piață de 45%, asta înseamnă aproximativ trei milioane de asigurați și 20% din întreaga piață de asigurări, potrivit datelor de la finalul primului trimestru.
Nici reprezentanții City Insurance și nici Fondul de Garantare al Asiguraților, administratorul temporar, nu au răspuns la întrebările reporterilor Pro TV referitoare la un eventual faliment al companiei. Subiectul va fi discutat la ședința ASF de săptămâna viitoare.