Cheia succesului descoperită de micii producători locali. Un britanic a adoptat metoda: „Vânzările ne-au crescut de 3-4 ori”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Oamenii și-au făcut site-uri de prezentare a bunătăților, le-au tradus în limba engleză și câștigă clienți în Europa, dar și în afară continentului. Unii chiar și-au sporit semnificativ vânzările în timp foarte scurt.
Un antreprenor din județul Suceava comercializează produse bio din păstrăv, precum cabanos și pate. Omul de afaceri și-a făcut site în limba engleză, după ce străinii s-au arătat interesați de oferta, la târguri. Inițiativa a dat roade: vânzările pe piața din Marea Britanie au crescut cu 30%. Printre clienți, se numără și o companie aeriană.
Florin Irimescu, antreprenor: "Fără site într-o limbă străînă nu ai cum să porneșți discuții internăționale. Intri automat într-o bază de date și atunci eșți contactat de potențialii cumpărători. Exportăm în Polonia, Franța, Germania și Marea Britanie".
Un apicultor din Iași vinde pe site-ul său miere ecologică și polen. Și-a tradus singur site-ul în limba engleză, folosind tutoriale de pe Internet. Spune că în ultimul an și jumătate a reușit să-și crească vânzările cu peste 20%. A trebuit să se obișnuiască să preia comenzile, care veneau în număr mare din diferite părți ale lumii.
Victor Nicolai, antreprenor: "Frecvent comenzile veneau în afara orelor normale de lucru. Plăteau cu cardul. După trebuia să ne întrebăm: Ce țară este aceea? Care este logistica? Putem sau nu? Apoi ambalăm și transmiteam la un curier".
Apicultorul spune că are acum clienți din Germania, Franța și chiar Arabia Saudită.
Ideea a fost deja valorificată și de străini. Un antreprenor britanic și-a deschis propria afacere în județul Mureș. Pe baza unor rețete locale vechi, produce gemuri, sosuri, zacuscă și băuturi care ajung în special în Marea Britanie. Primii clienți sunt chiar turiștii care le-au gustat mai întii în România. Și în acest caz, prezența în mediul online a contat mult în succesul afacerii.
James Wilson Turnbull, antreprenor: "Am început să vindem online pentru că turiștii nu puteau să ia produsele cu ei, acasă (n.red- la plecare). Cei din Regatul Unit spun: ‘Oh, sunt așa cum le făcea bunica, gemuri tradiționale, cu zahăr puțin’. Vânzările ne-au crescut de 3-4 ori, în ultimi doi ani" .
În România, aproape o sută de mici întreprinderi locale din acest domeniu au pagini de promovare pe internet în limba engleză.
Christina Leucuța, consultant senior Asociația Clusterelor din România: "Atrag client externi pentru produsele lor.Sunt forțați de piață că altfel nu rezistă dacă nu inovează".
Cristian Nistor, specialist marketing online: "Poți să treci granița în online foarte ușor având un site adaptat, când lumea vrea să afle despre afacerea ta despre ceea ce vinzi, totul se caută în online". Mulți antreprenori vor să se extindă și pe piețele din Rusia ori țările asiatice.