Cât a plătit un român din Madagascar ca un restaurant din România să îi livreze produse de Paște
Your browser doesn't support HTML5 video.
În sprijinul lor, dar şi ca să-şi salveze afacerile, cele mai multe restaurante şi cofetării au pregătit o mulţime de bunătăţi. Odată cu meniul de sărbătoare, a venit şi nota de plată. În medie, 100 de lei de persoană.
Ouă gatite la convectomat, în fix 15 minute! Fripturi trase în vid, şi ciorbe drese cu smântână de casă, în cuve late şi adânci, cât o piscină mai mică... Tehnologia hrăneşte bine, în săptămâna mare, afacerile unor restaurante. Cum nu-şi mai aşteaptă clienţii să ia loc pe scaun... îi servesc la domiciliu!
În jur de 400 de porţii de borş de miel se fac într-un restaurant-platformă, care înlocuieşte, în perioada stării de urgenţă, bucătăriile a 18 localuri. 700 de meniuri de Paşte sunt în preparare, ceea ce înseamnă că angajații restaurantului au de vopsit aproape 8.000 de ouă. Cel mai îndepărtat punct de comandă a fost insula Madagascar.
Între 300 şi 400 de lei, costă un meniu complet de sărbătoare pentru 4 persoane. Livrarea se face în 24 de ore de la plasarea comenzii şi e gratuită.
Iustin Manea, bucătar: Avem aici o pulpă de miel pregătită cu vin roşu. Reporter: Asta ar însemna o porţie pentru câte persoane? Iustin Manea: Pentru două persoane. E arhisuficient.
Pachetele pentru întreaga familie se alcătuiesc pe site, în câteva zeci de secunde, iar prepararea durează câteva ore. Livrările se pot programa şi pe zile.
Cătălin Pîrvu: Sunt mulţi cei care nu mănâncă miel. Reporter: Cate ciolane se comandă de Paşti? Cătălin Pîrvu: In zilele din această săptămână, undeva la 4-500 de ciolane. Dar noi de regulă vindem mult mai mult.
Şi fabricile de preparate din carne vindeau mai mult, anii trecuţi, în magazine. Acum s-au orientat pe vânzarea online. Livrează refrigerat carne proaspătă, drob, şi mezeluri.
Sute de bonuri de comenzi s-au adunat numai în această patiserie.
Claudia Popa, cofetar: "Astăzi am făcut vreo 400 de cozonaci şi la fel şi pasca cu brânză şi stafide. Îi depozitam la temperatura camerei şi a doua zi de dimineaţă îi ambalăm individual, ca să nu ajungă la clienţi nici jumuliţi, nici stricaţi, să fie ambalaţi prea devreme."
Aproape 3 miliarde de euro au cheltuit românii anul trecut pe mâncarea livrată la domiciliu şi ieşiri în oraş. De o lună şi jumătate, variantă a doua... nu mai există. E de aşteptat aşadar să crească masiv proporţia comenzilor la distanţă. În schimb, valoarea unui bon va scădea, anticipează proprietarii de restaurante.