Calvarul unui bărbat care a rămas blocat într-un lift timp de 42 de ore. „Am început să mă întreb dacă voi muri”
Ravindran Nair, în vârstă de 59 de ani, a intrat în lift pentru a se întâlni cu un medic sâmbătă după-amiază, apoi a rămas blocat înăuntru până luni dimineață, când un operator de lift l-a găsit. Acum se află în spital și este tratat pentru deshidratare și dureri de spate, scrie BBC.
Membrii familiei lui au crezut inițial că este la serviciu, dar ulterior au contactat poliția și au început o căutare disperată în încercarea de a-l găsi.
Incidentul a fost pe prima pagină a ziarelor, determinând guvernul să suspende trei tehnicieni și să lanseze o anchetă. Oficialii de la Colegiul Medical al Guvernului, Thiruvananthapuram, și ministrul sănătății de stat și-au cerut scuze bărbatului.
Ravindran Nair a declarat pentru BBC că, în momentul în care a rămas blocat, a încercat să sune la numărul de urgență afișat în lift, dar nu a primit niciun răspuns. De asemenea, a încercat să-și sune soția care lucrează la spital, și „pe oricine altcineva la care m-aș putea gândi”, dar apelurile nu s-au conectat.
„Am început să intru în panică și să lovesc în ușile liftului pentru a atrage atenția. Atunci telefonul meu a căzut pe podea și a încetat să funcționeze. Am strigat după ajutor și am încercat să desfac ușile cu mâinile. Era întuneric în interiorul liftului, dar, din fericire, era suficient aer pentru a respira”, a mărturisit el.
Apoi s-a plimbat în lift, apăsând din nou și din nou soneria de alarmă, sperând că va suna și va atrage atenția cuiva, însă fără niciun succes.
„Pe măsură ce orele treceau, nu știam dacă este zi sau noapte, deoarece înăuntru era întuneric beznă. După ce am obosit, am adormit într-un colț. A trebuit să folosesc un alt colț pentru a merge la baie", a precizat el.
Ravindran Nair a început să meargă frecvent la spital de câteva luni, după ce a căzut în baie și a început să sufere de dureri de spate.
„Sâmbătă, soția mea și cu mine ne-am întâlnit cu medicul și mi-am făcut o radiografie a spatelui, deoarece simțeam dureri severe după o călătorie recentă”, a povestit el.
Când medicul a cerut să vadă rezultatele analizelor de sânge, cei doi și-au dat seama că le-au uitat acasă. Deoarece soția bărbatului a trebuit să se prezinte la serviciu, Nair s-a dus acasă pentru a aduce documentele. În mod normal, când vine la acest spital, el și soția lui folosesc un lift destinat angajaților, însă, de data aceasta, a intrat într-un lift destinat pacienților și vizitatorilor pentru a se îndrepta la etajul doi.
„Atunci era trecut de amiază. Nu era nimeni altcineva în lift, dar lumina era aprinsă, așa că am crezut că nu este nimic în neregulă”, a afirmat Ravindran.
A apăsat butonul și liftul a început să urce, dar pe măsură ce s-a apropiat de etajul al doilea, s-a dus în jos și s-a auzit o bufnitură, iar bărbatul a rămas blocat între primul și al doilea etaj. Nu știa atunci că încercarea lui de a se salva va dura aproape două zile. La un moment dat, și-a amintit că trebuia să ia pastile pentru a-și ține tensiunea sub control.
„Le aveam la mine, dar nu le puteam înghiți pentru că nu aveam apă și îmi era gura uscată din cauza țipetelor după ajutor”, a spus el. „Am început să mă întreb dacă voi muri în interiorul liftului. Mi-am făcut griji pentru soția și copiii mei și m-am gândit la părinții și strămoșii mei răposați. Dar apoi, mi-am dorit cumva să fiu mai puternic și mi-am spus că trebuie să trec peste această încercare înspăimântătoare.”
Un lucru care l-a salvat, spune el, a fost să recite poezii scrise de soția sa: „Am păstrat speranța că va veni cineva să repare liftul și să mă găsească acolo”.
Ajutorul a sosit în sfârșit luni dimineață, în jurul orei locale 06:00, când un operator i-a deschis ușa și i-a cerut să sară afară - la 42 de ore după ce a început calvarul său.
Odată ce domnul Nair a fost salvat, primul lucru pe care l-a făcut a fost să-și sune soția, care nu știa că soțul ei dispărut era prins la locul ei de muncă.
„A vrut să vin să-l iau acasă”, a spus ea.
Spitalul a pus un avertisment în afara liftului prin care le cere oamenilor să nu-l folosească în timp ce este reparat.