Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Burgerul din viermi, creat de olandezi: "Lucrurile se vor schimba dramatic în industria agricolă"

Your browser doesn't support HTML5 video.

Poftiţi la un burger savuros făcut din viermi. Aşa sună invitaţia unor olandezi care şi-au prezentat preparatele neconvenţionale la târgul de agricultură Green Week din Berlin.

Organizatorii spun că, din an în an, participanţii sunt tot mai interesaţi de produsele prietenoase cu mediul.

La cel mai mare târg de produse agricole şi preparate culinare din Germania, vizitatorii pot gusta din numeroasele tipuri de bere expuse, din pâinea coaptă după reţete tradiţionale sau din fructele cu gust.

Consumatorul zilelor noastre, spun specialiştii, vrea varietate şi produse obţinute prin agricultura sustenabilă - pe plan local, dacă se poate.

Beatrice Guillaume-Grabisch, reprezentant Nestle Germany: "Supermarketul viitorului va arăta diferit de cel de acum 30 de ani şi chiar de cel al zilelor noastre. Schimbarea nu se datorează doar ofertei, ci şi serviciilor pe care consumatorul le solicită."

Citește și
Petrecere Ziua Americii
Ziua SUA, sarbatorita de americanii din Romania cu burgeri si melodii celebre

În viitor, pe rafturile din supermarketuri, am putea găsi chiftele pentru burgeri pe bază de viermi de făină. Larvele sunt crescute într-o fermă din Olanda şi transformate în chiftele de o companie din aceeaşi ţară. Burgerii din viermi sunt disponibili în magazinele olandeze şi, în curând, ar putea ajunge şi în cele din Germania.

Gustul nu e foarte diferit de cel al cărnii de vită sau de porc, spune producătorul.

Max Kultscher, manager Bugfoundation: "Producţia de insecte nu poluează planeta cum e cazul industriei cărnii. Avem nevoie de mai puţină apă, de mai puţin nutreţ. Şi emitem mai puţine gaze cu efect de seră."

La târg au venit şi companiile din tehnologie, care au creat aplicaţii utile fermierilor.

Angelina Hessier, specialist: "În următorii câţiva ani, lucrurile se vor schimba dramatic în industria agricolă. Sunt sigură de asta."

O altă schimbare ţine de felul în care consumatorii văd alimentele.

Guillaume-Grabisch, specialist: "Consumatorii consideră tot mai mult că ceea ce mănâncă le reflectă identitatea şi filozofia de viaţă. Din acest motiv încearcă să obţină mai multe informaţii despre ceea ce pun în farfurie."

Aproape 1.700 de companii din 66 de ţări îşi expun produsele şi tehnologia la târgul din Berlin, care îşi va închide porţile în 28 ianuarie.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult