Baruri fără băuturi alcoolice, un concept des întâlnit în SUA. Ce părere au clienții
Your browser doesn't support HTML5 video.
Clienţii care le trec pragul se pot răsfăţa în schimb cu tot felul de licori doar cu aromă de whiskey sau tequila.
Totul face parte dintr-o tendinţă la nivel global. Se pare că tot mai mulţi oameni au început să renunţe la alcool, măcar parţial.
Este o seară liniştită în acest local, unde clienţii adunaţi la mese în aer liber se bucură de muzica live în faţa unei halbe cu bere fără alcool.
Chris Marshall, proprietar Sans Bar: „Arată ca un bar, sună ca un bar, dar e ceva diferit aici. Sans Bar e un local unde nu se serveşte alcool şi unde e vorba doar de integrare, siguranţă şi multă distracţie."
Potrivit unui studiu realizat de o companie americană, consumul global de băuturi fără alcool creşte de două sau chiar de trei ori mai repede decât cel de licori cu alcool.
Brandy Rand, Chief Operations Officer, IWSR Drinks Market Analysis: „Ceea ce am observat, legat de obiceiurile de consum, e că moderaţia a devenit parte integrantă a vieţii de zi cu zi."
În sprijinul acestei tendințe vin şi numeroasele băuturi fară alcool care apar în fiecare an.
Douglas Watters, proprietar Spirited Away: „Ofer băuturi spirtoase fără alcool, unele dintre ele înlocuiesc sau sunt alternative la tăriile tradiţionale pe care le ştie toată lumea, cum ar fi whiskey-ul sau tequila. Imită gustul acestora."
Mulţi dintre clienţii acestor baruri sunt oameni care au renunţat complet la alcool, dar sunt şi femei însărcinate sau persoane care au probleme de sănătate.
Client: „Nu trebuie să mă mai îngrijorez că îmi las maşina aici şi mă duc acasă cu taxiul, în plus o să mă trezesc fără dureri de cap."
Client: „Sunt pentru prima oară într-un asemenea local şi e foarte relaxant. Mă simt ca acasă şi mă pot imagina mergând des într-un bar ca acesta."
Chiar dacă motivele diferă de la o persoană la alta, atât proprietarii acestor localuri, cât şi clienţii lor par să fie de acord asupra unui aspect - cel mai important ingredient este compania.