Au apărut micro-influencerii, care fac bani din promovarea afacerilor locale. Cât pot câștiga
Your browser doesn't support HTML5 video.
Vorbim de tineri simpli, urmăriţi online de câteva mii de persoane din oraşul lor. Micile comunităţi virtuale au o relaţie mai strânsă, iar influenţa celor în jurul cărora se creează este mai mare.
Un nano-influencer nu e nici pe departe o vedetă, dar pe reţelele de socializare are între o mie şi 5 mii de urmăritori cu care ţine strâns legătura. Răspunde la comentarii şi le cere fanilor frecvent părerea. Un micro-influencer este urmărit de 10.000 până la 20.000 de oameni. Anca este din Iaşi, iar postările ei sunt urmărite zilnic de peste 12 .000 de persoane pe Instagram.
„Hello dragilor, ce faceţi? Am auzit că sunt reduceri aici şi trebuie neapărat să îmi iau o agendă. Haideţi să vedem. Vino aici, ia să vedem. Arata foarte bine această carte. Şi preţul este unul accesibil, sincer" spune ea.
În urma colaborărilor, un influencer local poate câştiga de la o simplă limonada sau o şedinţă de masaj până la sume consistente de bani. Într-o lună cu multe colaborări un micro-influencer poate câştiga şi 1000 de euro.
Anca Lapa, micro-influencer: „În funcţie de postari, de story-uri pe care mi le cer ei, aşa negociez. Cam aşa, 4000– 5000 de lei."
Bianca are acum peste 30 de colaborări cu mari companii din domeniul alimentar. Cinci mii de oameni îi văd postările pe Instagram.
Bianca Iacob, nano-influencer: „Mă bucur că se uita pe profilul meu şi spun că: uite pentru că Bia a luat, să iau şi eu."
Firmele apelează la influencerii locali pentru a ajunge rapid la o anumită categorie de public: dintr-un anumit oraş sau de o anumită vârstă.
Ionuţ Patrascoiu antreprenor: „În loc să meargă să lucreze cu o vedetă naţională ei apelează la aceşti tineri şi e mult mai autentic mesajul."
Companiile spun că, astfel, vânzările cresc chiar și cu 30% într-un timp scurt. Cu influenceri locali colaborează, de exemplu, și cel mai mare mall din Iași.
Lucian Boz, Digital manager: „Colaborăm constant. Au o credibilitate mare, au o comunitate care îi îndrăgeşte."
Cristian China-Birta, specialist social media: „Brand-urile au zis, hai să încercăm şi cu aceşti influenceri mici, deşi atenţie! nici măcar nu le zic influenceri, le zic oameni normali de pe internet. Încep să devină o componentă din ce în ce mai importantă."
La nivel global, sumele investite de marile companii în campaniile influencerilor s-au dublat în ultimii cinci ani şi au ajuns la 13 miliarde de dolari.