Scandalul Brexit. Răspunsul lui Boris Johnson la întrebarea dacă a mințit-o pe Regină
Your browser doesn't support HTML5 video.
Asta, în contextul în care cea mai importantă instanță a Scoției a declarat ilegală decizia supendării Parlamentului britanic pentru cinci săptămâni. Iar verdictul definitiv urmează să-l aibă Curtea supremă a Regatului Unit, probabil peste câteva zile.
Pe de altă parte, premierul Johnson a publicat documentele privind posibilul impact al unui Brexit fără acord cu Uniunea Europeană. Guvernul admite că, în cazul celui mai rău scenariu, riscurile sunt "reale și severe".
Întârzieri...Posibil chiar două zile de aşteptare în cozile formate la graniţa cu Franta... Risc de epuizare a stocurilor de medicamente, perturbări în aprovizionarea cu alimente... Creşterea semnificativă a preţurilor la energie electrică... Poate chiar şi tulburări de stradă...
Sunt provocările la care se aşteaptă guvernul britanic în cazul în care Marea Britanie ar ieşi din Uniunea Europeană - fără acord, pe 31 octombrie.
Guvernul a dat publicităţii documentul denumit operaţiunea "Yellowhammer"... Un rezumat de cinci pagini cu posibile consecinţe, în cazul "celui mai rău scenariu".
Asta, împotriva voinţei premierului Boris Johnson, care, însă a fost forţat de moţiunea votată în parlament chiar înainte ca legislativul să fie suspendat.
Reporter: "Ați mințit-o pe regină când ați sfătuit-o să suspende Parlamentul?" Boris Johnson: "Absolut nu. Și, așa cum am spus, Înalta Curte a Angliei a fost întru totul de acord cu noi. Dar Curtea Supremă va decide până la urmă".
Un fost membru al Partidului Conservator care a trecut în opoziţie e furios că guvernul chiar ia în calcul un Brexit fără acord: "Cei care ne-au "vândut" Brexit-ul în 2016 ne spun acum că este acceptabil și un Brexit fără acord. Acei oameni care te-au indus în eroare în 2016, te înșeală din nou în 2019! "
4 milioane de camioane traversează Canalul Mânecii între Marea Britanie şi Franţa, prin Eurotunel şi la bordul feriboturilor... iar autorităţile britanice estimează că între 50 şi 85 % nu sunt pregătite pentru controale vamale la graniţa franceză. Şi ar putea să dureze cel puţin 3 luni până când transportatorii britanici să se adapteze noilor prevederi.
Între timp, autorităţile vamale franceze fac de zor teste pentru procedurile post Brexit.
Gerald Darmanin, ministrul francez al Lucrărilor Publice: "Un test la scară mare cu un feribot care a sosit de la Portsmouth. Am testat sistemele noastre informatice care ne-ar ajuta să economisim timp, să scanăm plăcuțele de înmatriculare înainte de traversarea Canalului. Astfel, șoferii ar urma să fie înștiințați din timp dacă camioanele lor vor fi controlate sau nu la vama franceză".
Franța a instruit 600 de noi poliţişti de frontieră, a dezvoltat sistemele informatice şi a amenjata mai multe parcări în jurul porturilor sale la Canalul Mânecii. Cu costuri de zeci de milioane de euro.
Sursa: Pro TV
Etichete: boris johnson , scandal , brexit , uk , brexit fără acord
Dată publicare: 12-09-2019 18:35