Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Primul fond de burse pentru viitori antreprenori susține tinerii să învețe cum să deschidă un business încă din facultate

Mai mult de jumătate dintre tineri spun că își doresc să plece din România și să se stabilească în străinătate.  

Dintre ei, o treime vor cel puțin să-și poată continua studiile la facultăți din afară, arată o analiză publicată în acest an de organizația Salvați Copiii. Motivul pentru mai mult de un sfert dintre tineri îl reprezintă percepția privind oportunitățile legate de educație pe care le oferă străinătatea. Oportunități există însă și în România, iar în ultimii ani s-au dezvoltat inclusiv soluții pentru a susține studenții să învețe business și antreprenoriat într-un mod aplicat ca să poată dezvolta, mai departe, afaceri de succes în țara lor.

„Avem tineri foarte talentați în România, dar avem și provocări să-i păstrăm și să-i motivăm să se dezvolte mai departe în România. E de înțeles că unii dintre ei visează să plece în străinătate în speranța unor oportunități mai bune, dar balanța poate să încline tot mai mult spre a rămâne în țara lor odată cu crearea unui ecosistem mai puternic de susținere încă din perioada studiilor. Acum este cel mai bun moment să investim în talentele pe care le avem aici în România, tineri care vor forma viitoarea generație de profesioniști și antreprenori români”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Customer Officer la NN România.

NN România susține educația tinerilor care visează să-și înceapă propriul startup încă din timpul facultății. Compania a creat anul trecut primul fond de burse pentru viitori antreprenori din România, în parteneriat cu EA - The Entrepreneurship Academy, și a susținut prima generație de bursieri cu peste 200.000 de euro, oferindu-le posibilitatea să studieze practic cum să-și deschidă și crească o afacere în România.

NN continuă să se implice și în acest an și, pentru că schimbarea profundă se întâmplă cu implicarea cât mai multor părți, fondul de burse pentru viitori antreprenori din România poate fi susținut de orice companie care vrea să investească în educația viitoarei generații de antreprenori prin redirecționarea impozitului pe profit sau pe venit și de orice persoană care vrea să se implice prin redirecționarea impozitului pe venit sau prin contribuții personale la fondul de burse. Așa, tot mai mulți tineri vor putea accesa în România oportunități de învățare practică la nivel occidental.

Citește și
atac cibernetic
Atac cibernetic la Camera Deputaţilor. STS se dezice de responsabilitatea securităţii sistemului atacat

Antreprenoriatul, un motor de dezvoltare la nivel de țară

Antreprenoriatul reprezintă motorul de dezvoltare al unei țări, impulsionând creșterea economică, crearea de locuri de muncă și promovarea inovației în diverse domenii. Prin susținerea antreprenoriatului și catalizarea forțelor creative din rândul tinerilor, România se poate dezvolta într-un mod competitiv la nivel regional.

„Odată cu experiența mea în roluri regionale, în România și în țările balcanice, am observat că multe dintre acestea din urmă sunt mai dezvoltate în ceea ce privește antreprenoriatul. Soluția ar fi ca noi, ca membri ai societății și ca oameni de business, să fim conștienți că putem avea un rol mai activ în a susține economia românească și antreprenoriatul”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Customer Officer la NN România.

Abilitățile antreprenoriale se dezvoltă în primul rând prin experiențe practice și rezolvarea de probleme concrete. La EA - The Entrepreneurship Academy, singura universitate de business din țară, studenții au în fiecare an 20 de săptămâni de practică în alte țări, 100 de vizite în companii din România și 20 în companii străine. În același timp, participă la programe orientate spre dezvoltarea creativității, precum 24h Challenge, unde sunt expuși la exerciții bazate pe situații reale întâmpinate de marile companii din România, pe care trebuie să le rezolve în 24 de ore.

„Studenții sunt expuși unui mod de lucru diferit, prin provocări concrete. Un studiu de caz teoretic este folositor, dar ceea ce ajută cel mai mult la dezvoltarea abilităților și viziunii antreprenoriale sunt situațiile reale. Adeseori, sunt puține cursuri pe care le ținem minte după terminarea studiilor. În schimb, experiența trăită rămâne cu noi, și ca lecție învățată, dar și ca sursă de inspirație”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Customer Officer la NN România.

A fi antreprenor nu se poate realiza fără colaborarea cu alți oameni, iar EA - The Entrepreneurship Academy oferă un adevărat ecosistem pentru studenți, pentru a cunoaște oameni cu ani de experiență în afaceri, mentori, dar și colegi de vârsta lor cu care se pot dezvolta împreună. Studenții beneficiază de 126 de ore de mentorat în afaceri, 380 de ore de team coaching și 1.300 de ore de curs predate de oameni de afaceri din România.

Companiile au un rol important în dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România

Investiția făcută de NN România în fondul de burse e un pas esențial în dezvoltarea viitoarelor generații de antreprenori români. Această dezvoltare e însă amplificată și mai mult cu fiecare persoană fizică sau companie care se alătură acestui demers. Companiile au posibilitatea să redirecționeze 20% din impozitul anual pe profit sau pe venit în timp ce persoanele pot redirecționa 3.5% din impozitul anual pe venit, acești bani ducându-se către fondul de burse din Entrepreneurship Academy. Mai multe detalii se găsesc pe www.nn.ro/doneaza-burse-ea.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult