(P) STUDIU 72% dintre românii de la oraș cred că sarcinile casei trebuie împărțite egal în cuplu. Ce se întâmplă în realitate
43% dintre românii din mediul urban petrec între cinci și șapte ore sau peste șapte ore pe săptămână în bucătărie, echivaletul unei zile de muncă în plus.
Când vine vorba de gătit, femeile sunt responsabile de pregătirea mesei în proporție de 53%, față de doar 5% bărbații, în timp ce pentru 28% dintre respondenți, sarcina revine ambilor parteneri.
Studiul a pornit cu obiectivul de a analiza tendințele în ceea ce privește responsabilitățile casnice la românii din mediul urban, cu accent pe obiceiurile și percepțiile lor în relație cu mesele de acasă.
Relația actuală a românilor din mediul urban cu gătitulCând vine vorba de gătit, femeile sunt cele care se ocupă de pregătirea meselor în familie (53%), în timp ce doar 5% dintre bărbați au această responsabilitate. Totuși, se observă o tendință de începere a echilibrării sarcinilor casnice în relație cu gătitul în mediul urban, studiul arătând că pentru 28% dintre respondenți, ambii parteneri sunt responsabili de prepararea mesei acasă.
Rezultatele arată că gătitul e resimțit ca o plăcere doar dacă ocupă între 1 și 2 ore pe săptămână, iar apoi devine stresant pentru 26% dintre respondenți. Când timpul petrecut în bucătărie crește la 3-4 ore pe săptămână, gătitul devine neplăcut pentru 23% dintre românii din mediul urban, iar aici e vorba în principal de femei și persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, indiferent de statutul marital. Totodată, 29% dintre respondenți declară că pot găti oricât, asociind prepararea mâncării în casă cu momente de relaxare.
Alternarea gătitului acasă cu comandatul de mâncare - noua normalitate pentru românii din mediul urbanDin studiu reiese că majoritatea românilor din mediul urban (43%) încă gătesc în fiecare zi sau aproape zilnic, în timp ce 38% gătesc o dată la 2-3 zile. E vorba aici în principal de femei și persoanele între 30 și 39 de ani. La nivel de ore petrecute în bucătărie, studiul arată că 43% gătesc între 5 și 7 ore și peste 7 ore pe săptămână, durată echivalentă cu o zi de muncă în plus în economia unei săptămâni.
Ca o alternativă la gătit, 48% dintre românii din mediul urban aleg să comande mâncare acasă ocazional, peste un sfert (26%) mai degrabă în weekend, în timp ce 16% comandă o dată la 2-3 zile. În ceea ce privește momentele în care românii aleg să gătească sau să comande, studiul evidențiază cina sau prânzul cu familia (63%) și masa copiilor (60%) ca principale ocazii de gătit, în timp ce masa din weekend (34%) și cina după o zi de muncă (34%) sunt principalele ocazii de comandă.
Studiul mai arată și că suma alocată de 56% dintre participanții la studiu pentru pregătirea unei mese este între 51 și 100 de lei, aceeași sumă pe care 55% dintre respondenți o cheltuie la o comandă pentru acasă.
În plus, 38% dintre respondenți consideră că mâncarea comandată este mai variată decât cea gătită. Din studiu reiese și că alternarea gătitului cu comandarea unei mese pentru familie reprezintă o plăcere pentru 39% dintre românii din mediul urban.
Locul tău e în bucătărie când vrei tu să fie - noua campanie Tazz cu Delia, Adrian Despot și Chef Sorin Bontea„Am demarat acest studiu pentru a vedea cât timp petrec în bucătărie românii din mediul urban. Concluziile vorbesc de la sine: aproape jumătate dintre respondenți au spus că petrec între 5 și 7 ore sau chiar peste 7 ore pe săptămână în bucătărie, adică echivalentul unei zile de lucru în plus pe săptămână. Rezultatele studiului ne confirmă astfel gândul principal de la care am pornit noua campanie: „Locul tău e în bucătărie când vrei tu să fie”, prin care am vrut să le spunem românilor că atunci când nu au timp, chef sau inspirație să gătească acasă, e ok să își facă poftele cu o comandă, fără să se simtă vinovați.” a declarat Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer Tazz.
Tazz a lansat o nouă campanie de comunicare ce are în centru piesa TOT CE VREI și un videoclip cinematic care îi are ca protagoniști pe cei trei ambasadori Tazz - Delia, Adrian Despot și Chef Sorin Bontea. Mesajul din spatele campaniei este „Locul tău e în bucătărie când vrei tu să fie”, un manifest prin care Tazz dorește să ofere românilor o alternativă pentru zilele în care nu există timp, chef sau energie pentru gătit.
Studiul a fost realizat de Tazz în parteneriat cu Cult Market Research pe un eșantion de peste 500 de persoane din mediul urban, reprezentat în proporție de 51% de femei și 49% de bărbați, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani.