(P) Ediția a doua a Festivalului Suflet de România a adus tot ce ne face bine pe Domeniul Regal Săvârșin
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
În spațiul Domeniului Regal de la Săvârșin, în apropiere de Aleea Stejarilor Bătrâni, micii producători locali, susținuți de Profi, au oferit spre vânzare produsele lor pregătite tradițional, din ingrediente proaspete și sănătoase.
În a doua ediție, pe 27 și 28 aprilie, au fost mai bine de 50 de producători locali implicați în festivalul care a adus împreună români din toate colțurile țării, dar și străini care au avut astfel ocazia să descopere și altfel de experiențe pe care le are de oferit țara noastră. Mii de persoane au luat parte și la ateliere potrivite pentru toate vârstele, de la pictat și cântat la olărit și împletit coronițe din flori. Vizitatorii cu nume de flori au fost întâmpinați cu surprize, iar duminică, de Florii, au intrat într-o horă impresionantă, în fața scenei, alături de artiști și organizatori.
„Ceea ce ne face bine și ne face frumoși este concentrat în acest festival în care punem suflet, așa cum punem în fiecare zi în tot ceea ce facem la Profi. Ne bucurăm să adunăm acum și mai mulți prieteni pe Domeniul Regal de la Săvârșin, care să se bucure de muzică, ateliere, filme și de produse pregătite cu mult suflet, dar mai ales de întâlnirea cu valorile autentice ale satului românesc și cu micii producători care duc tradițiile mai departe. Soarele care s-a arătat după zilele ploioase este semnul cel mai bun că reușim ca lumina din noi să o aducem la suprafață în festivalul Suflet de România, iar de Sus primim un zâmbet care confirmă că suntem în locul potrivit, cu oamenii potriviți”, declară Călin Costinaș, Director General adjunct Profi.
Startul oficial a fost dat după un tur al micilor producători și al artizanilor realizat de Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei României, Principele Radu, mai multe oficialități și autorități centrale și locale și de Călin Costinaș, Director General adjunct Profi, alături de Gabriela Sîrbu, Corporate Sustainability Director, Profi. Aceștia au trecut prin toate zonele de activare din interiorul festivalului, care au avut nume care amintesc de satul românesc traditional, de la Ulița Copiilor, trecând prin Târgul Satului și Hanul Târgoveților, până la Drumul Artizanilor. Mai multe organizații neguvernamentale susținute de Profi în misiunea lor de a face bine au fost prezentate în festival, oferind tuturor celor interesați detalii și exemple concrete de implicare în Cultură, Educație, Sănătate, Mediu, Sport, Inovație și Comunitate, mai precis în cei șapte piloni de CSR spre care se îndreaptă susținerea Profi, cel mai mare retailer creat și crescut în România.
Pe parcursul celor două zile de festival, pe scena Suflet de România au cântat Narcisa Suciu, Vasile Șeicaru, Romulus Cipariu, Ducu Bertzi și Florin Chilian. Alături de ei au putut fi admirați artiștii de la Piano Viollin Duet, ansamblurile Băgrinul, Bihor și Valea Mureșului.
Festivalul a fost gândit ca un eveniment care încurajează comunitatea să se conecteze la valorile autentice, la gusturile bune și tradițiile satului românesc. Inițiativa Profi este parte a acordului tripartit “Creștem Comunități”, semnat de către Asociația Casa Majestății Sale, Universitatea de Științele Vieții “Mihai I” din Timișoara și lanțul de magazine Profi, pentru susținerea producătorilor locali și conservarea artizanatului autentic și tradițional românesc.
Participarea la festivalul Suflet de România a fost gratuită.
Tradiție pentru susținerea producătorilor locali
Pentru Profi implicarea în comunitate este o tradiție căreia îi dedică timp și resurse, inclusiv Raftul cu Bunătăți Locale, cel mai amplu program de susținere a micilor producători locali artizanali. Dincolo de prezența la Raftul cu Bunătăți Locale din magazinele selectate Profi, micii producători locali își spun poveștile și își prezintă oferta și pe cea mai amplă platformă națională de promovare a lor, Via-Profi.ro, prin intermediul căreia oricine poate porni într-o călătorie plină de savoarea gusturilor din România.
Cu 28.000 de angajați în mai bine de 1.713 de magazine proprii si Partener prezente în peste 850 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România.