Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Cele mai comune greșeli SEO pe care trebuie să le eviți înainte de lansarea proiectului tău în mediul online

Deși agențiile de web design & marketing online militează pentru importanța corelării procesului de design cu strategia de promovare online, există mulți antreprenorii care nu înțeleg de ce aceste două segmente sunt interdependente.

De cele mai multe ori, bugetul restrâns alocat unui brand care face pași timizi spre mediul online este adevăratul motiv care îi impiedică pe aceștia să opteze pentru servicii conexe de analiză & performance marketing înainte a-și schița și lansa proiectul în mediul digital.

Astăzi vom discuta cu Iulia Drăghici, Marketing Manager la agenția Webdesk din București, despre cele mai comune greșeli pe care le fac antreprenorii înainte de lansarea website-urilor în mediul online. 

Descoperă și tu ce erori ar trebui să eviți pentru a avea un bun START #digital!

Structura site-ului sau a magazinului online nu este corelată cu o analiză a cuvintelor cheie care asigură traficul de calitate:

„Pentru că majoritatea antreprenorilor care fac pasul în mediul online nu sunt familiarizați cu modul „digital” de gândire al potențialilor clienți, aceștia ar trebui să apeleze la sprijinul agențiilor de promovare pentru a descoperi care sunt „money keywords” asociate business-ul lor, înainte de a se gândi la o structură finală a site-ului de prezentare (în cazul în care vorbim despre segmentul prestărilor de servicii) sau a magazinului online (vânzări).

Money keywords nu sunt doar acele cuvinte cheie cu multe căutări lunare, ci sunt întocmai acele expresii (short / long tail) pe care le tastează pe Google potențialii tăi clienți! Pe acelea trebuie să le descoperi sau, de ce nu, să lași o agenție specializată să se ocupe de acest proces. Ulterior, acestea trebuie grupate și atribuite paginilor de servicii sau categoriilor din magazin.

La Webdesk Agency, acesta este unul dintre primii pași pe care îi realizăm pentru clienții care doresc să realizeze un site sau un magazin online cu o structură optimizată pentru motorul de căutare Google. Un exemplu concret este unul dintre cele mai recente magazine online realizate de agenția noastră, Pufulino.ro. Fiecare categorie din magazin targetează un anumit grup specific de cuvinte cheie, specificitatea venind din anumite caracteristice ale produselor pe care oamenii le caută: un anumit material (bumbac, bumbac satinat, bumbac finet, bumbac damasc), un anumit tip de pat (1 persoana / 2 persoane) sau un anumit număr de piese (2, 4 sau 6 piese).

O strategie incorectă este aceea de a renunța la categoriile specifice și de a pune toate produsele într-o singură categorie. Astfel, se pierde oportunitatea de a obține poziții fruntașe în SERP pe o paletă vastă de cuvinte cheie și posibilitatea de a consolida o strategie de linkbuilding extinsă, care să vizeze, așa cum este natural, mai multe pagini dintr-un website, nu doar una.”

Modificările ulterioare pot induce în eroare motoarele de căutare

 

Există mulți antreprenorii care se conving pe cont propriu că lansarea proiectului în mediul online fără o analiză SEO incipientă nu este de bun augur, iar în acel context se decid să aducă schimbări semnificative site-ului sau magazinului online administrat. Deși niciodată nu este prea târziu pentru a face lucrurile așa cum trebuie, există câteva aspecte care, dacă sunt omise, pot face mai mult rău decât bine site-ului și, implicit, pozițiilor ocupate de acesta în SERP (paginile de rezultate afișate de motoarele de căutare).

De cele mai multe ori, schimbarea URL-urilor într-un site constituie un proces benefic doar dacă acesta este completat de o strategie optimă de redirectare a URL-urilor vechi din site. Acest proces asigură redirectarea URL-urilor vechi spre URL-urile noi, astfel încât utilizatorii să nu ajungă într-o pagină inexistentă (404) și să părăsească site-ul. De asemenea, prin acest proces de redirectare se asigură transferul autorității căpătate de URL-urile vechi în cursul procesului de de optimizare SEO Off Page (linkbuilding).

Lipsa unui proces corect de redirectare poate afecta și experiența utilizatorului în site-ul sau magazinul respectiv. Motivul este unul simplu: în orice website, există anumite link-uri interne care conduc utilizatorul de pe o pagină pe alta sau dintr-o categorie într-o altă categorie / subcategorie / pagină de produs. Așadar, este important ca paginile destinație ale link-urilor interne plasate în website să funcționeze independent de schimbările aduse URL-urilor.

Conținut duplicat din lipsa bugetului alocat serviciilor de SEO Copywriting

 

O altă problemă este reprezentată de prezența conținutului duplicat pe website. Din grabă sau lipsă de buget, unii antreprenorii optează la început de drum pentru conținutul duplicat. Această strategie atrage după sine efecte negative (chiar o penalizare din partea motorului de căutare Google) și poate fi greu de remediat după ce site-ul este indexat.

Setări eronate de indexare

 

Fie că se omite indexarea site-ului cu totul, că se permite indexarea paginației sau a tag-urilor și categoriilor, aceste setări inițiale afectează modul în care website-ul performează în SERP. La crearea unui magazin online pe o solutie WooCommerce, aceste permisiuni pot fi setate cu ajutorul modulelor SEO, precum Yoast SEO.

Lipsa metadatelor și a configurațiilor HTML

 

Fiecare pagină din website (sau categorie & produs din magazin) trebuie să dețină câteva elemente cheie care transmit mesajul său motorului de căutare Google: Titlu (H1), subtitlu (H2), metadatele: metadescrierea și titlul SEO. Fără aceste elemente, motorului de căutare îi este dificil să asocieze paginii tale un mesaj. La magazine, acestea pot fi generate automat, pe baza unor reguli setate de programatori sau pe baza unor module SEO speciale, în timp ce pentru un website de prezentare este recomandat ca ele să fie realizate manual, pe baza analizei cuvintelor cheie.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult