ESSN, programul de asistență al UE și IFRC care ajută cu bani refugiații din Turcia să recapete controlul asupra vieții
Hamad este cântăreț și îi place să cânte melodii de dragoste peste tot: acasă, în aer liber sau cu prietenii. Cântatul îl ajută să-și depășească problemele. Bilal este jucător de fotbal, iar marele lui idol este Ronaldo. Visul lui este să joace pentru Real Madrid sau pentru clubul de fotbal din Turcia Beșiktaș.
Lui Amal, mamă a trei copii, îi place să gătească, are propriul ei canal YouTube unde postează rețete delicioase de mâncare din țara sa natală și visează ca, într-o zi, să-și deschidă propriul restaurant. Lui Davud îi plac tot felul de sporturi, în special parkour-ul. Uneori, practică echilibrul și salturile chiar pe saltelele din sufrageria familiei sale, dar preferă să se antreneze în aer liber.
Toți sunt tineri talentați, dornici să-și urmeze pasiunile și visurile și să-și croiască propria viață într-o lume liberă și, mai ales, în pace. Pentru că toți cei patru – alături de alte mii de tineri ca ei, sunt refugiați în Turcia, unde au plecat din calea războiului din Siria.
Federația Internațională a Societăților Semilunii Roșii și Crucii Roșii (IFRC) lansează astăzi o campanie digitală care conectează refugiații inspirați și talentați din taberele din Turcia cu influenceri din întreaga Europă, care îi ajută să-și trăiască pasiunile.
Campania evidențiază pasiunile și visele a patru tineri refugiați - un cântăreț, un bucătar, un fotbalist și un alergător de parkour - care își recapătă controlul asupra vieții prin cel mai mare program umanitar al Uniunii Europene (UE).
Cei patru refugiați care participă la campanie sunt susținuți de Rețeaua de Siguranță Socială de Urgență (ESSN), finanțată de UE și implementată de IFRC și Semiluna Roșie Turcă, în parteneriat cu Guvernul Turciei, și care oferă sprijin financiar refugiaților vulnerabili din Turcia care se străduiesc să ajungă la capăt.
Campania digitală #powertobe, lansată în cinci țări - Austria, Franța, România, Spania și Turcia - are ca scop creșterea gradului de conștientizare cu privire la provocările cu care se confruntă persoanele care fug din conflict, prezentându-le ca indivizi cu pasiuni și talente.
În campanie, Davud, Amal, Bilal și Hamad vorbesc despre pasiunile, visele și provocările lor în timp ce reconstruiesc o nouă normalitate în Turcia. "Nu am adus nimic cu mine din Siria. Am venit doar cu sufletul nostru. Gătitul mă ajută să uit lumea exterioară. Banii pe care îi primesc de pe card mă ajută, astfel încât să nu lipsească nimic pentru copiii mei", spune Amal.
Campania îi ajută pe cei patru tineri refugiați să se întâlnească digital cu influenceri din diferite țări europene și să discute despre pasiunile lor comune în mesaje video, apeluri online și clipuri pe telefon.
Pentru România, Feli Donose este cea care îl sprijină pe Hamad, cântă alături de el și îl ajută să-și perfecționeze tehnica și să-și urmeze visul. Cei doi fac schimb de clipuri pe telefonul mobil și repetă câteva dintre melodiile ei. Feli în românește, Hamad în arabă, desigur. Tânărul sirian mai colaborează și cu Antonio din Spania. De ce este muzica atât de importantă? Pentru Hamad, este clar: muzica este mâncare pentru suflet.
Prin intermediul ESSN, aproximativ 1,8 milioane de refugiați vulnerabili - majoritatea din Siria - primesc mici plăți lunare prin intermediul unui card de debit. Asistența regulată în numerar le permite să plătească pentru ceea ce au cel mai mult nevoie, cum ar fi mâncare, chirie, transport și medicamente. O alocație trimestrială suplimentară este oferită, în funcție de mărimea familiei, cu plăți speciale pentru cei care necesită îngrijire suplimentară.
Acest sprijin financiar oferă familiilor demnitatea de a alege și le împiedică să adopte mecanisme negative de coping, cum ar fi retragerea copiilor de la școală pentru a aduce bani pentru familie sau îndatorarea excesivă. Datorită ESSN, familiile își recapătă controlul asupra vieții lor și în cele din urmă puterea de a fi ele însele.
Campania se va desfășura în perioada 8 decembrie 2020 - 4 ianuarie 2021.