Andreea a ramas somera la 25 de ani, dar NU a renuntat. Proiectul cu care a convins UE sa-i dea 150.000 de euro
O iubire adolescentina transformata in casnicie solida si o fabrica de marochinarie pusa pe butuci de criza economica au dat nastere unei afaceri de succes.
La numai 29 de ani, doi soti din Alba fac genti sub brand propriu, insa nu vand decat a cincea parte din productie in tara. Restul se duce in magazine de lux, din Italia sau Franta, unde preturile capata adaos generos.
Se cunosc, vorba cantecului, de o viata intreaga. Andreea si Andrei au facut liceul impreuna. Apoi, facultatea de Management European din cadrul Universitatii din Cluj-Napoca. S-au luat si cu acte, si-n fata Celui de Sus, iar familia s-a marit odata cu aparitia micutului Andi.
Alegeri 2024
14:48
Alegeri prezidențiale 2024. Poliţiştii au fost sesizaţi cu privire la 189 posibile incidente electorale
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
Vremurile aspre nu i-au iertat. Andreea a ramas somera, la 25 de ani. Firma de marochinarie, unde apucase sa lucreze catva luni, a intrat in insolventa. A dat dovada de curaj cand si-a convins sotul sa investeasca intr-o fabrica ... a lor. Au facut, initial, credit la banca. Si pe acela... multumita parintilor, care le-au oferit un teren ce putea fi ipotecat. A urmat pasul cel mare: accesarea unor fonduri europene.
Andreea Oanta, proprietar fabrica: "Atunci mi-a venit ideea, am zis: acuma e momentul oameni exista, posibilitati exista, trebuie sa o facem. Daca nu acum atunci cand?"
Andrei Oanta - sotul Andreei: "Stiam ca Uniunea Europeana incurajeaza ideea de a crea o marca noua, de a creea ceva nou, daca ar fi fost sa facem din surse proprii, din buzunarul nostru nu am fi reusit, probabil niciodata. Daca iti propui ceva cu adevarat, reusesti."
150.000 de euro primiti de la Europa-mama si inca o data pe atat de la banca le-au permis sa investeasca in doua sectii de productie. Una in Sebes si cealalta la tara, in judet. Au creat un brand propriu si au inceput sa exporte in Italia si Franta.
Andreea se ocupa de partea de productie. Deseneaza modele de genti si sta foarte mult printre angajati. O poseta trece de 40 de ori prin mainile oamenilor pana a primi OK-ul final. Materia prima o aduc din Italia. Poate de aceea le e si usor sa vanda acolo. Ingamfati, fitosi, apasati, pretentiosi - oricum i-ar vedea romanii, cei din peninsula se pricep cand e vorba de calitate.
Matteo, furnizor: "Andreea e un vulcan. De cand am cunsocut-o, a avut doar idei inovatoare. Vreau sa fac asta, sa schimb asta, apoi vreau sa fac asta. Cei ambitiosi sunt asa."
Dincolo de reusita personala - tradusa in profit - Andreea si Andrei au mai reusit un lucru demn de lauda: au creat locuri de munca pentru cel putin 70 de angajati.
Emilia Botoroaga, angajata: "Cu fondurile ei europene a reusit sa acceseze bani, sa deschida aceasta firma in care a angajat tineri care nu aveau experienta. Si de exemplu pe mine, care am o varsta de 60 de ani."
Andreea Oanta: "Greu nu este sa tina fraiele afacerii, trebuie sa prezintre credibilitate asta cu sinceritate va spun, in momentul cand iti vine un agajat de 45 de ani si zice: "vreau sa vorbesc cu seful" si eu spun: "eu sunt seful" ramaneau doua-trei secunde blocati, va dati seama eu trebuia sa repreprezint o garantie a salariului lui luna de luna."
Cei doi soti incep ziua de lucru la 7 dimineata si o termina...cand considera ei ca-i gata. Nu au numai firma in grija: cam 20% din productie merge in doua magazine, din Alba Iulia si Cluj. Pe viitor, vor sa se extinda. Si in tara si peste granite.
Andreea: "Sa vinzi in Romania e mai greu ca sa vinzi oriunde."
Reporter: "De ce?"
Andreea: "Oamenii sunt reticenti, foarte reticenti la branduri chiar daca toate brandurile, inclusiv cele de lux pleaca din Romania spre Europa, spre America, spre toata lumea, apoi se intorc in magazine sub anumite branduri la niste costuri exorbitant de mari."
Daca ii intrebi, se considera europeni pana-n maduva oaselor. Nu numai pentru ca au luat fonduri de la Uniune si produc pentru Occident, ci si pentru ca incearca sa priveasca altfel lucrurile. Pentru urmatorii cinci ani, de exemplu, si-au propus, prioritar, sa poata asigura salariile oamenilor.
Andreea Oanta: "Si noi, ca romani, avem calitatile noastre. Suntem apreciati de ei, caci, altfel, n-am fi aici."
Sursa: Pro TV
Etichete: fonduri europene, investitii, afaceri, geanta,
Dată publicare:
25-05-2014 20:18