Atmosfera Pământului, explozie mai mare decât bomba nucleară

meteorit Celeabinsk
CNN

Pe 18 decembrie 2018 a avut loc a treia cea mai puternică explozie de meteorit a secolului, de 10 ori mai mare decât bomba nucleară de la Hiroshima, dar aproape nimeni nu a observat, relatează CNN.

Evenimentul care poartă denumirea de ”minge de foc” (fireball), adică un meteorit foarte luminos care poate fi văzut pe o rază mare, a trecut în mare parte neobservat pentru că a explodat într-un loc izolat, spre deosebire de meteoritul din Celeabinsk, care a fost surprins de camerele de supraveghere, telefoane și camerele de bord, potrivit The Guardian.

Explozia, detectată de sateliţii militari ai SUA, a avut loc deasupra Mării Bering, în largul peninsulei Kamceatka, o zonă îndepărtată a Rusiei, potrivit unui raport al NASA.  Deși sună catastrofic, imaginile care au surprins explozia sunt mai degrabă poetice, relatează CNN. PUTEȚI URMĂRI IMAGINILE ÎN GALERIA FOTO A ACESTUI ARTICOL!

NASA a primit informații informații cu privire la explozie de la Forțele Armate americane după ce sateliții militari au detectat o lumină infraroșie provenită de la mingea de foc. Lindley Johnson, un ofițer NASA, a spus pentru BBC, că explozii de mărimea asta sunt așteptate doar de două sau de trei ori pe secol.

Potrivit NASA, această explozie a fost a doua cea mai puternică din ultimii 30 de ani.

VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Acesta a fost al doilea cel mai mare meteorit care a pătruns în atmosfera Pământul de la cel care a căzut în Celeabinsk. În 2013, explozia a generat o undă de şoc care a provocat aproximativ 1.500 de răniţi.

Meteoritul care a căzut în Marea Bering în decembrie a străbătut atmosfera cu o viteză de 32 de kilometri pe secundă.

Asteroidul a explodat la 25, 6 kilometri deasupra Terrei, cu o energie de impact de 173 kilotone, potrivit datelor NASA. Experţii au estimat că explozia a fost de zece ori mai mare decât cea provocată de bomba atomică de la Hiroshima.

Potrivit experţilor, meteoritul a urmat un traseu "nu foarte îndepărtat" de ruta folosită de avioanele comerciale care circulă între America de Nord şi Asia.

FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Un nou animal a fost descoperit de cercetători. Este surprinzător ce mănâncă. FOTO

O specie de peşte vegetarian apropiată de piranha a fost descoperită în Amazonia braziliană şi numită „Sauron", datorită asemănării sale cu maleficul Stăpân al Inelelor, a anunţat marţi Muzeul britanic de Istorie Naturală, potrivit AFP.

Descoperirea care schimbă totul. Ce au găsit oamenii de știință în vârful vulcanilor gigantici de pe Marte

Planeta Marte a dezvăluit încă unul dintre secretele sale: chiciură a fost descoperită în vârful vulcanilor săi gigantici, o descoperire neaşteptată, care le va permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine ciclul apei pe "Planeta Roşie".

Dovezi ale primelor ploi căzute pe Pământ, găsite în cristalele primordiale. Se schimbă ceea ce știam despre Terra

Noi cercetări arată că primele ploi au căzut pe Pământ în urmă cu aproximativ 4 miliarde de ani, mult mai devreme decât se credea până acum.

Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut "tricolorii"

Echipa națională de fotbal a României a participat la 17 campanii de calificare pentru Campionatul European.

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.