Gondolele din Veneția ar putea fi înlocuite de bărci zburătoare. Cum protejează clădirile istorice ale orașului

×
Codul embed a fost copiat

Gondolele din Veneția au o concurență serioasă - bărcile zburătoare. Deja o astfel de ambarcațiune a fost testată cu succes în apele Orașului Lagună.

Cei care au inventat-o speră ca pe viitor să devină un mijloc de transport tot mai des folosit în zonă şi să contribuie astfel la protejarea orașului turistic.

Bărcile tradiționale cu motor au erodat de-a lungul vremii clădirile istorice ale Veneției. În plus, orașul este construit pe o lagună noroioasă și se scufundă cu 2 milimetri în fiecare an.

Această barcă zburătoare face deja valuri în Veneția. Este o soluție contra fenomenului pe care italienii îl numesc "moto ondoso" - "mișcarea valurilor". Este cauzată în principal de taxiurile pe apă și de bărcile turistice sau private.

Agitarea constantă a apei duce la eroziunea zidurilor, un lucru vizibil la multe dintre imobilele orașului. Soluția este acest model de ambarcațiune, cu motor electric, care reduce consumul de energie și zgomotul.

Citește și
Canalele Veneției au rămas fără apă. De când nu s-a mai întâmplat acest lucru
Canalele Veneției au rămas fără apă. De când nu s-a mai întâmplat acest lucru
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Mikael Mahlberg, communications manager, Candela Speed Boat AB: "Aceasta este Candela C7, prima barcă cu hidroavionaj electric din lume, asta înseamnă că zboară deasupra apei. Am dezvoltat această tehnologie cu scopul de a reduce drastic consumul de energie. Când zboară folosește cu 80% mai puțină energie decât orice altă barcă cu motor. Vei obține atât autonomie electrică de lungă durată, dar și viteză mare, dar pentru Veneția cel mai important lucru este că nu vei da naștere niciunui val".

 

Va fi lansat și un feribot care funcționează după același principiu

 

Atunci când se ridică deasupra apei, poate atinge o viteză de 50 de noduri - adică 93 de km pe oră. Secretul se bazează pe "aripi portante", o tehnologie dezvoltată acum 100 de ani de un inginer italian.

Sub carenă se află piese care au o formă asemănătoare cu cea a aripilor unui avion. Barca a fost realizată de o companie suedeză și poate fi reîncărcată cu o priză simplă direct din doc.

Mikael Mahlberg, communications manager, Candela Speed Boat AB: ”Nu ați fi putut face acest lucru fără îmbunătățirile recente ale dronelor și smartphone-urilor, deoarece folosim senzori care sunt destul de asemănători cu cei pe care îi găsiți într-o dronă sau într-un smartphone, cum ar fi accelerometre sau giroscoape. Toată această tehnologie a devenit mai accesibilă și mai ieftină datorită tehnologiilor dezvoltate pentru drone".

Drept urmare, barca zburătoare poate fi ghidată și printr-o aplicație instalată pe telefonul mobil. Proprietarii îi pot urmări călătoria, durata de viață a bateriei și îi pot regla muzica și iluminatul.

Ambarcațiunea poate găzdui până la cinci persoane și costă aproape 250.000 de euro. Cu toate acestea, s-au vândut deja 31 de exemplare. În plus, compania suedeză intenționează să lanseze anul viitor un feribot care funcționează pe baza aceleiași tehnologii.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Primul vas de croazieră a plecat din Veneția după mai bine de un an. Localnicii au protestat vehement
Primul vas de croazieră a plecat din Veneția după mai bine de un an. Localnicii au protestat vehement

Un ochi râde, altul plânge. După o întrerupere de 17 luni, cauzată de pandemie, în Veneția a apărut prima navă de croazieră, pe care s-au îmbarcat sute de turiști pentru o călătorie de șapte zile în apele Mediteranei și ale Adriaticii.

Canalele Veneției au rămas fără apă. De când nu s-a mai întâmplat acest lucru
Canalele Veneției au rămas fără apă. De când nu s-a mai întâmplat acest lucru

Pentru prima dată în ultimii trei ani, canalele Veneţiei au rămas fără apă, iar gondolierii s-au trezit cu ambarcaţiunile în nămol.

VIDEO. Veneția a ajuns în noroi după ce mai multe canale au secat din cauza mareei joase
VIDEO. Veneția a ajuns în noroi după ce mai multe canale au secat din cauza mareei joase

O maree neobişnuit de scăzută a făcut ca multe din celebrele canale ale Veneției să rămână fără apă. Din acest motiv, gondolele au avut de suferit.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.