Misiunea către planeta Jupiter se lansează în 2023. Juice caută lumi „potențial locuibile”

Misiunea către planeta Jupiter se lansează în 2023. Juice caută luni „potențial locuibile”
Shutterstock

Misiunea de explorare a planetei Jupiter este prevăzută pentru 2023, fereastra de lansare fiind stabilită pentru luna aprilie. Atunci va avea loc lansarea sondei Juice, care are rolul de găsi lumi potențial locuibile.

Misiunea europeană Juice va studia Jupiter şi cele trei mari luni îngheţate ale acestei planete, Ganymede, Callisto şi Europa, ce ar putea ascunde oceane sub suprafaţa lor, relatează EFE, agenție preluată de Agerpres.

Echipată cu zece instrumente şi condusă de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), sonda Juice îi va ajuta pe oamenii de ştiinţă să obţină mai multe informaţii despre modul în care s-au format planetele gigantice gazoase şi lunile acestora, dar şi despre capacitatea lor de a susţine viaţa.

Fereastra de lansare este programată pentru aprilie, sonda urmând să ajungă la Jupiter în iulie 2031.

Tema generală a misiunii Juice este descoperirea unor lumi potenţial locuibile în jurul planetelor gigantice gazoase. Despre o singură planetă se ştie că a permis apariţia vieţii, Pământul. „Originea vieţii este exclusivă pentru planeta noastră sau ar putea să apară şi în alte părţi ale Sistemului Solar sau dincolo de acesta?", se întreabă reprezentanții ESA pe site-ul său.

europa-jupiter
NASA a lansat imagini cu satelitul natural a lui Jupiter care „ar putea adăposti viață extraterestră”
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Juice, al cărui contractor principal este Airbus, va explora zonele locuibile - regiuni în care o planetă asemănătoare Pământului ar fi putut susţine apă lichidă, dacă aceasta a existat - caracterizate prin oceane, calote glaciare, compoziţia, suprafaţa, mediul şi activitatea lunilor Ganymede, Europa şi Callisto.

În plus, va efectua o analiză mai amplă a sistemului planetei Jupiter, determinând caracteristicile atmosferei sale turbulente, mediul magnetic, sistemul inelar şi alţi sateliţi, printre care se numără Io.

Misiunea este condusă de ESA, în colaborare cu agenţia spaţială americană NASA, care a pus la dispoziţie unul dintre instrumente (UVS) şi hardware pentru alte instrumente. Agenţia spaţială japoneză JAXA participă, de asemenea, cu hardware pentru diferite instrumente.

Lansarea va avea loc de la Centrul Spaţial Kourou din Guyana Franceză, cu o rachetă Ariane 5.

Sonda Juice, echipată cu zece panouri solare, va călători aproximativ opt ani până va ajunge la Jupiter.

NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Un mega-ciclon a apărut în spațiu. Imaginile capturate de NASA FOTO

Imagini inedite au fost publicate de NASA și arată planeta Jupiter așa cum nu a mai fost văzută vreodată.

Primele imagini realizate de o navă spațială a NASA cu satelitul natural înghețat a lui Jupiter i-au uimit pe oamenii de știință, scrie DailyStar.

Imagini uluitoare ale planetei Jupiter, transmise de telescopul James Webb GALERIE FOTO

Cel mai mare şi cel mai puternic telescop spaţial din lume, James Webb, a transmis către Terra o serie de imagini fără precedent ale planetei Jupiter, informează marţi BBC.

Imagini inedite cu planeta Jupiter publicate de NASA. FOTO

Telescopul spațial James Webb al NASA a surprins noi imagini cu Jupiter, care vor ajuta oamenii de știință să ofere mai multe indicii despre viața planetei gigant.

Eveniment impresionant pe bolta cerească. Cinci planete vor putea fi admirate, cu ochiul liber, pentru prima dată după 18 ani

Pentru prima dată după 18 ani, cinci planete vor străluci împreună, în același timp, pe bolta cerească. Acestea pot fi văzute cu ochiul liber de oriunde din România, în fiecare dimineață, înainte de răsăritul soarelui.

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.