Românii ar putea să se întoarcă la circulația mașinilor cu numere pare și impare, ca pe timpul comunismului

×
Codul embed a fost copiat

Reducerea limitei de viteză cu 10 km pe oră, duminici fără mașini în marile orașe sau chiar circulația în zile diferite pentru mașinile cu numere pare și impare, ca în vremea comunismului.

Sunt doar câteva dintre recomandările Agenției Internaționale pentru Energie pentru a rezolva pe termen scurt criza de petrol, în contextul războiului din Ucraina.

Dacă guvernele ar impune astfel de măsuri, consumul de carburanți la nivel mondial ar scădea considerabil. Oficialii de la noi încă nu au anunțat un astfel de plan.

Prima măsură din planul recomandat de Agenția Internațională pentru Energie este reducerea limitei de viteză pe autostrăzi cu 10 km pe oră.

Pentru România, asta ar însemna ca șoferii să circule cu cel mult 120 de km/oră, nu 130 ca acum. Deși mică, o astfel de schimbare ar reduce consumul de carburanți și implicit cheltuielile șoferilor.

Citește și
Autostrada
Reducerea vitezei pe autostrăzi și munca de acasă, pentru scăderea consumului de petrol. 10 măsuri prin care se face economie
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Popescu: ”Nu cred că e cazul să ne întoarcem acolo”

Iulian Răgălie, proprietarul unui service: ”Orice mașină care trece de o anumită turație sau o anume viteză, consumă mai mult. Mai ales pentru mașinile de capacitate cilindrică mică, unde în momentul în care le forțezi și treci peste 3000-3500 de ture și o viteză de 120, 130 km/h, deja consumă mai mult. Automat în momentul în care mărim viteza se mărește și rezistența la înaintare și implicit consumul crește”.

Pandemia ne-a arătat că și lucrul de acasă poate ajuta criza energetică. Trei zile pe săptămână de muncit acasă, fără drumuri la birou, ar reduce consumul global de petrol cu 500.000 de barili pe zi și ar fi cea mai eficientă dintre recomandările Agenției Internaționale pentru Energie.

Pe lista cu propuneri pentru marile orașe este și transportul alternativ în funcție de numărul de înmatriculare, în unele zile cele pare, în altele cele impare. Sau duminici fără mașini, cum se întâmpla deja în mai multe capitale, pentru a reduce poluarea.

Virgil Popescu, ministrul Energiei: ”Unele dintre ele trebuie să recunosc că îmi aduc aminte de ce s-a întâmplat înainte de 89, numere cu soț, unele fără soț, nu cred că e cazul să ne întoarcem acolo. Unele sigur că pot fi discutate și pot fi implementate”.

Traficul de călători cu metroul a crescut și cu 77%

Celelalte recomandări se referă la încurajarea transportului în comun, a vehiculelor electrice și a transportului cu trenurile de mare viteză, în defavoarea avioanelor. În total sunt 10 propuneri pentru guvernele din toată lumea.

Fatih Birol, directorul Agenției Internaționale de Energie: ”Aceste măsuri nu vin din senin, ele au fost deja testate și folosite în mai multe țări cu succes, fie în crize anterioare de petrol, pentru a reduce poluarea sau în criza Covid. Analiza noastră arată că dacă cele 10 măsuri sunt implementate, de acum și până la vară, putem să reducem consumul cu 2,7 milioane de barili de petrol pe zi, ceea ce ar mai relaxa piețele”.

Între timp, cu prețuri tot mai ridicate la carburanți, bucureștenii au început să meargă mai mult cu metroul. Potrivit Metrorex, traficul de călători a înregistrat pe magistralele 1 şi 3 o creştere de 65% în februarie faţă de aceeaşi lună a anului trecut.

De asemenea, pentru magistrala 2, care face legătura între Berceni şi zona de birouri din Pipera, creşterea este de 77%.

Nu am renunțat la mașină, dar vin cu metroul pentru că e mai ieftin. S-a scumpit acum benzina, motorina, o fi și ăsta un motiv? Da! E un motiv, foarte mare motiv, scumpirea”.

În această săptămână și Comisia Europeană va prezenta planul de măsuri pentru reducerea dependenței energetice de Rusia.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
România și o lume întreagă se pregătesc să facă față unui val de scumpiri la alimente și energie
România și o lume întreagă se pregătesc să facă față unui val de scumpiri la alimente și energie

Război pe frontul economic, partea I. O anchetă semnată de Paul Angelescu și Cosmin Savu. Doi ani de pandemie, o criză energetică și acum războiul din Ucraina vor schimba permanent ordinea mondială pe plan economic.  

Reducerea vitezei pe autostrăzi și munca de acasă, pentru scăderea consumului de petrol. 10 măsuri prin care se face economie
Reducerea vitezei pe autostrăzi și munca de acasă, pentru scăderea consumului de petrol. 10 măsuri prin care se face economie

Agenţia Internaţională a Energiei (IEA) propune reducerea limitei de viteză pe autostrăzi cu cel puţin 10 kilometri/oră şi promovarea telemuncii 3 zile pe săptămână, unde este posibil, pentru a economisi petrolul şi a evita problemele de aprovizionare.

Criza din Ucraina afectează domeniul construcţiilor din România. Specialist: ”Prețurile se pot dubla”
Criza din Ucraina afectează domeniul construcţiilor din România. Specialist: ”Prețurile se pot dubla”

Criza din Ucraina afectează domeniul construcţiilor de la noi, şi aşa destabilizat de scumpirea materialelor necesare.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.