ePlan. Sfaturi de la Cosmin Dărăban pentru o afacere de succes în eCommerce

×
Codul embed a fost copiat

Invitatul noi ediții ePlan este Cosmin Dărăban, co-fondatorul platformei Gomag, specialist în marketing online, optimizarea ratei de conversie și în tehnici de creștere a traficului și vânzărilor pentru magazinele online.

Ce ar trebui să știi și cum ar trebui să te pregătești ca start-up în eCommerce?

Mulți văd partea de e-commerce ca pe un lucru separat, doar că este mai importantă și mai serioasă decât pare. Vine cu o mulțime de provocări. Trebuie să-ți cunoști puțin produsele, să știi cum impactează produsele tale viața clientului și să înțelegi când cumpără clientul produsele. Pentru că este nevoie de produs sau de un serviciu atunci când tu, ca și client, ai o problemă. Și tu trebuie să înțelegi cum ajută produsul tău sau soluția ta problema clientului în momentul respectiv. Pe urmă ar fi ok să înțelegi cine cumpără produsele tale și cum scoți în față produsele în momentul în care el are nevoie de produsele tale.

În momentul de față, în eCommerce-ul românesc, care sunt principalele categorii de produse care se vând cel mai bine?

Acum se vând foarte bine produsele din zona de casă și grădină, produsele pentru copii, produsele pentru sportivi, produse cosmetice.

În România sunt destul de puține produse în oferta generală a produselor din magazinele online comparativ cu alte țări. N-ar însemna că ai putea să aduci în România produse care încă nu sunt disponibile în ofertă?

Ba da, și asta recomandăm oamenilor. Să nu copieze o idee de bussines pentru că auzim povești de succes, cu magazine care funcționează foarte ok, care vând diferite produse și tindem să copiem acel model de bussines. Dar nu funcționează la fel pentru că atunci când copiezi nu înțelegi de ce și cum se vând produsele. Prima strategie la care se gândesc este să meargă cu prețul cel mai mic, lucru care nu te ajută să te dezvolți, dar vin cei care merg mai mult pe logică și cercetare și văd de ce produse ar avea nevoie sau ce lipsuri sunt pe piața din România și încep să caute în Europa sau chiar la nivel global.

Mai multe detalii în video.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
ePlan. Despre e-commerce în pandemie, dar și despre un business de succes cu Mircea Stan
ePlan. Despre e-commerce în pandemie, dar și despre un business de succes cu Mircea Stan

Mircea Stan a lucrat 17 ani în industria telekom după care a luat calea antreprenoriatului punând bazele companiei Postis al cărei CO este în prezent.  

Digital Marketing în E-Commerce: Tips & Tricks pentru magazinele online cu Robert Dumitru, Director Adjunct MTH Digital
Digital Marketing în E-Commerce: Tips & Tricks pentru magazinele online cu Robert Dumitru, Director Adjunct MTH Digital

Invitatul noi ediiți ePLAN este director adjunct în cadrul agenției MTH Digital, agenție de full service de digital marketing care se prezintă ca fiind un departament de marketing online externalizat pentru businessurile E-Commerce.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.