Cheia succesului descoperită de micii producători locali. Un britanic a adoptat metoda: „Vânzările ne-au crescut de 3-4 ori”

×
Codul embed a fost copiat

Micii producători locali de produse alimentare pășesc tot mai mult spre piața externă cu ajutorul mediului virtual.

Oamenii și-au făcut site-uri de prezentare a bunătăților, le-au tradus în limba engleză și câștigă clienți în Europa, dar și în afară continentului. Unii chiar și-au sporit semnificativ vânzările în timp foarte scurt.

Un antreprenor din județul Suceava comercializează produse bio din păstrăv, precum cabanos și pate. Omul de afaceri și-a făcut site în limba engleză, după ce străinii s-au arătat interesați de oferta, la târguri. Inițiativa a dat roade: vânzările pe piața din Marea Britanie au crescut cu 30%. Printre clienți, se numără și o companie aeriană.

Florin Irimescu, antreprenor: "Fără site într-o limbă străînă nu ai cum să porneșți discuții internăționale. Intri automat într-o bază de date și atunci eșți contactat de potențialii cumpărători. Exportăm în Polonia, Franța, Germania și Marea Britanie".

Un apicultor din Iași vinde pe site-ul său miere ecologică și polen. Și-a tradus singur site-ul în limba engleză, folosind tutoriale de pe Internet. Spune că în ultimul an și jumătate a reușit să-și crească vânzările cu peste 20%. A trebuit să se obișnuiască să preia comenzile, care veneau în număr mare din diferite părți ale lumii.

Citește și
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Victor Nicolai, antreprenor: "Frecvent comenzile veneau în afara orelor normale de lucru. Plăteau cu cardul. După trebuia să ne întrebăm: Ce țară este aceea? Care este logistica? Putem sau nu? Apoi ambalăm și transmiteam la un curier".

Apicultorul spune că are acum clienți din Germania, Franța și chiar Arabia Saudită.

Ideea a fost deja valorificată și de străini. Un antreprenor britanic și-a deschis propria afacere în județul Mureș. Pe baza unor rețete locale vechi, produce gemuri, sosuri, zacuscă și băuturi care ajung în special în Marea Britanie. Primii clienți sunt chiar turiștii care le-au gustat mai întii în România. Și în acest caz, prezența în mediul online a contat mult în succesul afacerii.

James Wilson Turnbull, antreprenor: "Am început să vindem online pentru că turiștii nu puteau să ia produsele cu ei, acasă (n.red- la plecare). Cei din Regatul Unit spun: ‘Oh, sunt așa cum le făcea bunica, gemuri tradiționale, cu zahăr puțin’. Vânzările ne-au crescut de 3-4 ori, în ultimi doi ani" .

În România, aproape o sută de mici întreprinderi locale din acest domeniu au pagini de promovare pe internet în limba engleză.

Christina Leucuța, consultant senior Asociația Clusterelor din România: "Atrag client externi pentru produsele lor.Sunt forțați de piață că altfel nu rezistă dacă nu inovează".

Cristian Nistor, specialist marketing online: "Poți să treci granița în online foarte ușor având un site adaptat, când lumea vrea să afle despre afacerea ta despre ceea ce vinzi, totul se caută în online".

Mulți antreprenori vor să se extindă și pe piețele din Rusia ori țările asiatice.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Produsele agricole se vând acum pe grupuri de Facebook și platforme online: ”Au gust”
Produsele agricole se vând acum pe grupuri de Facebook și platforme online: ”Au gust”

Ca să-și țină în viață micile afaceri producătorii locali au găsit o soluție în pas cu vremurile. Își prezintă marfa pe grupuri de Facebook sau pe platforme online, iar clienții comandă direct de acasă.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.